GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

24 Haziran 2022 Cuma

AHMET BİLGEHAN ARIKAN

1. Sizi yazmaya sevk eden sebep nedir?

Söz kulağa, yazı uzağa gider.” Türk Atasözü. Ben de uzaklara gitmesi için yayına hazırladım Umut Adına Martı Olmak kitabını.

İlk kez ne zaman ve ne hakkında yazmıştınız?

Umut Adına Martı Olmak: Hazırlayan Ahmet Bilgehan Arıkan.

Bu sene yayınevimizin 54. yılı. 2 yıl önce yayınevi dışındaki yazarlar ile görüşerek onlardan konu sınırı olmaksızın bir deneme veya öykü yollamalarını istemiştim. 52. yıla özel bir armağan kitap olmasını düşünmüştüm. Yazarlarımızdan yazılar geldi. Yazılar toplandıktan sonra; “Bu kitap sosyal sorumluluk projesi kapsamında olsun, geliri de Ömer Faruk Morkoç'un tedavisine aktarılsın.” diye düşünmüştüm. Yazarlarımız ile tek tek yeniden görüştüm. Kitabın sosyal sorumluluk projesi kapsamında olacağını, gelirini Ömer Faruk Morkoç'un tedavisine aktarmak istediğimi söyledim. Herkes çok memnun oldu. "Elimizden geleni yaparız hayırlısı olsun." dediler. Sonrasında bu durumu Ömer Faruk Morkoç ile paylaştım. "Hiç satmasa bile böyle bir proje yapmanız beni çok mutlu etti. Var olun, var olsun tüm iyi insanlar!" diyerek cevabını verdi.

İsim konusunda Ömer Faruk Morkoç ile istişare yaptık. Kendisine sorduğumda aklıma ilk gelen Nazım Hikmet'in “İnsan; denizin olmadığı yerde, umut adına martı olmalı.” sözü oldu diye cevapladı. Ben de bu istişare sonucunda kitaba "Umut Adına Martı Olmak" ismini verdim.

Merak edenler için Ömer Faruk Morkoç hakkında bilgi vermek istiyorum.

"Hastane Hayatım

Merhabalar, öncelikle iyi günler dilerim. Ben Ömer Faruk Morkoç. 22 yaşında hayatın başında bir gencim. 2007 yılında 7 yaşında iken geçirmiş olduğum trafik kazası nedeniyle tekerlekli sandalyeye mahkûm kalan birisiyim. 15 yıldır bu hayatta yaşam mücadelesi veriyor ve nice zorluklarla karşılaşıyorum. Ben bir engelliyim çocukluğu elinden alınan. Ben bir çocuktum oyuncakları kırılan.”

Yazmış olduğunuz eserlerdeki karakterlerde kendinizden parçalar oluyor mu?

Yayına hazırladığım eser derleme bir eser. Birbirinden bağımsız 52 yazar Ömer Faruk Morkoç’a Umut Adına Martı Olmak için ellerinden geleni yaptılar. Kendi hayatlarından gerçek yaşanmışlıklara yer verdiler.

Sevdiğiniz ve takip ettiğiniz diğer yazarlar kimlerdir?

İlber Ortaylı, Yavuz Bülent Bakiler, Arif Nihat Asya, Dilaver Cebeci, Oğuz Çetinoğlu, Burak Kılıçaslan, Yavuz Selim Pınarbaşı, Erdoğan Aslıyüce.

İlk kitabınızı bastırıp elinize aldığınızda neler hissetmiştiniz?

Bu zamana kadar 200 civarında kitabı yayına hazırlayarak yazarların heyecanına, hüznüne ve mutluluğuna ortak oldum. Her anlarında birlikte hareket ettik. Onlar mutlu oldukça ben de mutlu oldum. Mutlu eden, mutlu olur. Mutlu olan, mutlu eder.

Kitaplarınızın başarısı sizi tatmin ediyor mu?

Bana göre kitabın başarısı insanlara bir şey katabilmesinde. Bir kitap insanlara bir şeyler katıyorsa o kadar başarılıdır. Faydalı oldukça daha geniş kitlelere ulaşır.

"Allah'ın selamı tüm emekçilerin üzerine olsun. Ben 35 yaşındayım ve bugüne kadar dinimizle ilgili hiçbir faaliyetim olmadı. Hatta 18'imde anarşist bir ruh, 20'lerde komünist, 25'lerde sosyalist ve bu yaşlarda sosyal demokrat olacağım derken Ebulleys Semerkandi'nin eseri, Yaman Arıkan'ın tercümesi olan Gafletten Kurtuluş adlı eserinizle tanıştım. Allah sizlerden razı olsun. Bunları paylaşmak istedim. Allah'a emanet olun." 27/08/2014

7 Haziran 2021 tarihinde vefat eden dil bilimci, yazar, mütercim Yaman Arıkan'ın (babamın) bir okuyucusunun mesajını sizlerle paylaşmak istedim.

Kendinizi kısaca tanıtır mısınız? Ahmet Bilgehan Arıkan kimdir?

1980 doğumluyum. Lise mezunuyum. Memleketim Manisa Salihli. 1999 yılından bu yana elimden geldiğince yayınevinin devamlılığını sağlamaya gayret ediyorum. Kitap ve tasarım işleri ile meşgulüm. Kalemin Gücü Platformu, Kitap Çılgınları Grubu ve farklı sivil toplum kuruluşlarında yönetimdeyim.

Bana kitap önerecek olsaydınız, ne önerirdiniz?

İlber Ortaylı’nın tüm kitaplarını, Yavuz Bülent Bakiler’in tüm kitaplarını, rahmetli babam Yaman Arıkan’ın tüm kitaplarını tavsiye ederim.

Faydalı olması temennisiyle…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...