GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

22 Haziran 2022 Çarşamba

YAZAR BETÜL FIRAT

1) Sizi yazmaya sevk eden sebep nedir?

Yazmak için bir neden aramıyorum. Bir şeylerden etkileniyorum ve kelimeler, cümleler

kendiliğinden dökülüyor. Not edebilirsem eser oluyor. Her zaman söylerim; susmayan bir

beynim var ve sürekli üretmek için yaratılmış. İnsan ilişkileri, hayat, denk geldiğimiz

olaylardan çok etkileniyor olacağım ki her zaman yazma isteği tetikleniyor. Günlük

konuşmalardan bile bir pay çıkarıp yazıya aktarma yapabiliyorum. Yazmak bir yazar için

nefes almak gibi. Yazmadığı zaman yazar ve şair kendini eksik hissediyor.

2) İlk kez ne zaman ve ne hakkında yazmıştınız?

İlk lise yıllarımda başladım yazmaya. Edebiyata ve güzel sözlere merakım kendimi bildim

bileli var. Aforizmalar ve şiir yazmayla başlamıştım. Genelde duygusal yazılar olurdu.

3) Yazmış olduğunuz eserlerdeki karakterlerde kendinizden parçalar oluyor mu?

Kendinizden bir parça olmazsa yazdıklarınız samimi olmaz zaten; elbette kendimden bir

şeyler mutlaka olur yazdıklarımda. Her yazı yazarından bir parça yansıtır. Bu bazen

kişiliği olur bazen hayal gücü olur bazen de hayat görüşü olur ama illaki yazarını yansıtır

bir yerde.

4)Sevdiğiniz ve takip ettiğiniz diğer yazarlar kimlerdir?

Türk tarihi inanılmaz eserlerle dolu: Sebahattin ALİ, Cemal SÜREYA, Halide EDİP,

günümüzden de Osman BALCIGİL ve İnci YILMAZ ŞİMŞEK

5)İlk kitabınızı bastırıp elinize aldığınızda neler hissetmiştiniz?

Bir eser çıkarmış olmak tarif edilemez bir duygu. Gerekli değeri görür de nesillere

taşınırsa sanırım ölümsüz hissedebilirim kendimi. Çok heyecan verici size ait olan ve sizin

ortaya çıkardığınız bir eser olması.

6)Kitaplarınızın başarısı sizi tatmin ediyor mu?

Okuyucularımdan çok güzel dönüşler alıyorum o yüzden hepsi ayrı kıymetli. Altını

çizerek okudum, her satırını not alma isteği duydum gibi geri dönüşler mutluluk verici.

Yazmaya devam etmek için yeterli neden bence. Ne kadar çok okunursa okunsun bir eser

ortalama olarak aynı tepkiyi alıyorsa başarılıdır denilebilir.

7)Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?

Ben Betül FIRAT. 1984 Amasya doğumluyum. Ankara’da yaşıyorum. Asıl mesleğim

kamu görevlisi olarak Ziraat Yüksek Mühendisliği. Yazmayı ve okumayı seviyorum. Şu

ana kadar iki kitabım yayınlandı. Birçok yerel gazetede de köşe yazarlığı yapıyorum. Bir

sitenin genel yayın yönetmeniyim. Bir derginin kültür sanat kurulunda yer almaktayım.

Yazarlık ve şairlikte kendimi bulduğumu söyleyebilirim. Üretmek ayrı bir mutluluk

veriyor. Çeşitli projelerde jüri üyeliği, seçici kurul gibi görevlerde yer almaya devam

ediyorum.

8)Bana kitap önerecek olsaydınız ne önerirdiniz?

İlki Nutuk, diğeri de Tanrılar Okulu olurdu. Nutuk herkesin okuması ve ders alması

gereken bir eser. Aynı zamanda benlik duygusunu derinlerde hissedebilmek için okunması

gerekli. Tanrılar Okulu ise insanların hayatını değiştirebilecek bir eser. İnsanların içinde

çok şey bulabileceği gibi kendilerini de bulabileceği eserlerden.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...