GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

5 Temmuz 2023 Çarşamba

YAZAR FERHAT KAYA

1.) Size yazmaya sevk eden sebep nedir?

Beni yazmaya sevk eden şey belki de saçma gelecek ama bir yaprağın yüzümde
bıraktığı anlık küçük tatlı bir acı ile başladı. Zaten “COĞRAFYAM KOKMALI
BENİM SEVDİĞİM” kitabımın önsözünde bunu ayrıntılı olarak dile getirdim. İşte
tamda orda anladım bir ağacın verdiği oksijeni, kökü kurumakta olan bir yüreğe nefes
oldu.

2.) İlk kez ne zaman ve ne hakkında yazmıştınız?

Aslında yukarıda da belirtiğim gibi yaprağın yüzüme değmesiyle birlikte bir sözcük seline
kapıldım ve kendimi bir defterin boş sayfası üzerinde elimde kalem sözcüklerin emriyle ilk
şiirim olan ‘’Coğrafyam’’ şiirini yazarken buldum.

3.) Yazmış olduğunuz eserlerdeki karakterlerde kendinizden parçalar oluyor mu?

Yayınlanan şiir kitabımda bütün şiirlerimde beni tanıyanlar benden bir parça bulabilir. Her bir
şiirim ayrı bir hikayenin ve ayrı düşümün ağına takılan yüreğimdeki acılardan,
mutluluklardan birer parçadır. Aslında kitabım kadın yüreğimin ölmüş ve kokmuş hayallerin,
yeri gelmiş çocuk sevinçlerini tam yaşamamış ama yüreğinde yaşayıp onlara tutunan
umudumun bir ışığıdır.

4.) Sevdiğiniz ve takip ettiğiniz diğer yazarlar kimlerdir?

Yazarlar arasında ayrım yapmak okuyanın yapacağı en zor seçim ama ben hep Ahmed
ARİF’in hayranı ve yolunun yoldaşı olmuşumdur. Tabi buna Yaşar KEMAL, Mehmed
UZUN, Nazım HİKMET, Sabahattin ALİ, Zülfü LİVANELİ ve Şeyhmus DİKEN’i de
ekleyebilirim.

5.) İlk kitabınızı bastırıp elinize aldığınızda neler hissetmiştiniz?

Belki de klişe olacak ama tarif edilemez bir duygu ama şöyle özetlemek gerekirse sanki
yüreğim elimde ve özgürlüğüne kavuşmuş gibi oldum.

6.) Kitaplarınızın başarısı sizi tatmin ediyor mu?

Bence hiçbir yazar tatmin olmaz çünkü yazdıklarını bırakın, yazamadıklarını ölmeden
yetiştirme telaşında olduğu için yayınlanan değil yayınlanmayana olan tepkiyi merak ettiği
için odak noktası hep sonraki olduğu için aslında bir sonrakine tatmin olamaz onun için hiçbir
esere tatmin olunmaz.

7.) Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?

Diyarbakır’da doğmuş büyümüş biriyim zaten buna şiir kitabımdan da anlayabilirsiniz.
Bitlis Eren Üniversitesi Tarih Bölümü ve Atatürk Üniversitesi Yeni Medya ve Gazetecilik
mezunuyum. Diyarbakır ve Kürt tarihine düşkün biriyim bunlar hakkında araştırmalar yapan

ve ileride bunlar hakkında çalışmalar yapmak isteyen tezeği bilen, bozkıra döşek diyen göğü
üstüne örtüp sabahın şafağına umutla uyanan bir canlıyım.

8.) Bana kitap önerecek olsaydınız ne önerirdiniz?

Aslında ben kitap önermeyi pek sevmem neden derseniz düşüncelerimi ve düşlerimi
şekillendiren hep kitaplar oldu. Onun için bana benzeyen, benim yolumda gidecek, benim
okuduklarımla şekil alacak beyinler istemiyorum. Şayet öyle olursa ne tat kalır, ne ad, nede
renkler her şey anlamını yitirir. Onun için meraklısı kitabını bulur diyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...