GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

24 Şubat 2024 Cumartesi

YAZAR ŞEYMA ÇETREZ

1-) Kitap yazmaya nasıl başladınız?

Ben lisedeyken bir haksızlığa uğramıştım ve o zamanlar günlük tutardım. Uğradığım haksızlığı da kimseye anlatamayıp ağlaya ağlaya günlüğüme yazmıştım.Kendi kendime "bir gün yapılan bütün haksızlıkları bir kitap aracılıyla insanlara anlatacağım " demiştim.Buna cesaret edemiyordum. Ama sonra yıllar geçti artık bazı şeyleri içimde tutamayınca kâğıda dökmeye başladım. İki haftalık bir süreçte yazma işini bitirdim. Böylece güzel bir serüvene başlamış oldum.

2-) Karakterlerinizi nasıl oluşturursunuz?

Aslında karakterlerimi gerçek dünyada var olan kişilerden oluştururum. Çünkü gerçeği anlatma amacında olduğum için. Mesela diyelim bir yerde bir zulüm var bunları yapan insanları hemen mekânını değiştirip kendi karakterlilerimi oluşturmaya çalışıyorum. İnsan ve Hüsran’ı okuyan okurlarım benim ne demek istediğimi hemen anlayacaklardır.

3-)Kitabınızın ana teması nedir?

 İnsanların kendi menfaati uğruna masum insanları nasıl yok ettiklerini anlatan bir kitap. Tamamen menfaat, çıkar üzerine hak, hukuk, adalet ve eşitliğin neden gerçek anlamda uygulanmadığını ele alan bir kitaptır.

4-)Yazma sürecinizde karşılaştığınız zorluklar nelerdir?

Aslında yazmaya başladığımda birçok olay yaşadım. Kitabımı 59 sayfasını yazmıştım ve bilgisayarımda öylece duruyordu. Bir gün devamını getirmek için bilgisayarı açtım baktım ki dosyam yok. Kafayı yedim dosya silinmişti ama aylarca uğraştım geri getiremedim.  Sonra daha tedbirli olacağım dedim ve tekrar yazmaya başladım. Yazarken kendime mail atacaktım, hani silindiğinde bile tekrar sıkıntı yaşamayayım diye. Unutuyordum her seferinde kendime mail atmayı.Bir gün yazmaya devam ediyordum ve aniden bilgisayar çöktü. Çöp oldu resmen. Hemen bilgisayarcıya götürdüm ama ne fayda. Bu da böylece gitti. Sonra bu sefer telefondan yazacağım dedim ve başladım tekrar yazmaya. Dosyam artık telefonda güvende diye artık silinmesine ihtimal dahi vermiyordum. Bizim Ağrı’da bir Murat Nehri var ve ben de o nehir üstünde ki köprüde elimde de dondurma ile nehire bakıyorum.Biran bir şey oldu ve telefonumu da gömleğimin ön cebine koymuştum. Biranda ne olduysa hafif eğildim ve telefon nehire düştü.

O an dünyam başıma yıkıldı gerçekten kendimi inanılmaz kötü hissettim. Eve gittim sonra ben bu kitabı yazıp bitireceğim diye aklıma koymuştum bir kere.  Neyse gittim yeni bir telefon aldım ve 2 haftalık bir süreçte yazma işini bitirdim. Ve anlaştığım yayınevine gönderdim dosyayı. Bu sefer yayınevinde aylarca basılmasını bekledim. Tamam, artık basılmaz dedim gitti dediğim ve hiç ummadığım bir zamanda yayınevi tarafından bilgilendirme geldi. Çok şükür İnsan ve Hüsran basıldı ve okuyucularıyla buluşmuş oldu.

5-)Okuyucularınıza iletme istediğiniz özel bir mesaj var mı?

 Bir kitabı okurken, okumak için okumayın. Kitabın vermiş olduğu mesajları anlayın ve sizlerde insanlar herhangi bir mesaj vermek isterseniz muhakkak yazın ve insanlar o mesajlara ulaşsın.

 

6-)Bize kendinizden bahseder misiniz?

Ben Şeyma ÇETREZ. 12 Kasım 1997 yılında Ağrı'da doğdum. İlköğretim ve ortaöğretimi Ağrı'da bitirdikten sonra İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesinden Mezun oldum. Daha sonra 2. Üniversite için Bayburt Üniversitesin’de Tarih Bölümünü okudum. Tarih okurken Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Sosyal Hizmet Lisans Bölümü’nden mezun oldum. Şuan Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi'nde yüksek lisans yapmaktayım. Tez dönemim biter bitmez İnsan ve Hüsran kitabinin devamı gelecek.  Tabi başka sürpriz eserlerde olacaktır.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...