GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

4 Ekim 2023 Çarşamba

YAZAR NURDAN KIYAR

 

     1)Sizi yazmaya sevk eden sebep nedir?

    Yazmak benim için hem hayata tutunma çabası hem de yaşam kavgası. İçimdeki kavgaların ve dünyada bir iz bırakma çabasının birer yansıması oluyor her dizem, her cümlem. Yazmak benim için bir ihtiyaç gibi yani. Hem sevdiğim hem nefret ettiğim. 

    2)İlk kez ne zaman ve ne hakkında yazmıştınız?

      Yazın dünyasına hiç de farkında olmadan 13 yaşında yazdığım şiirlerle girdim. Bu yüzden şiir benim için ayrı bir yerdedir. Ve hala aktif olarak yazdığım birden fazla dergiler var. 

   3)Yazmış olduğunuz eserlerdeki karakterlerde kendinizden parçalar oluyor mu?

     Bu soruyu çok aldığım için daha önce de detaylıca düşündüm ama bana ait bir parça yok maalesef kurgularımda. Bu derin düşüncelerden sonra fark ettiğim şu var ama geçmişte hayatıma aldığım insanlardan (arkadaş vs) onların etkisi var. Fakat yine de anlatılan her şey kurgusal. 

    4)Sevdiğiniz ve takip ettiğiniz diğer yazarlar kimlerdir?

      Çok sevdiğim yazarlar arasında Victor Hugo, Dostoyevski ve Stefan Zweig başta gelir ama yaşayan ve hala takip ettiğim isimler dallara ayrılmakta şiirde Nazım zirvedir benim için ama günümüzde Payidar Zaraman’ı takip eder şiirlerini çok severim. Romanda benim için Zülfü Livaneli hala takip edebileceğim değerlilerden. Çocuk edebiyatında ise sevdiğim isimler: Micheal Ende zirvemdir. Devamında Gülten Dayıoğlu, Muzaffer izgü ve Sunay akın takip ediyor. 

    5)İlk kitabınızı bastırıp elinize aldığınızda neler hissetmiştiniz?

      İlk kitabımı üniversite son sınıfta çıkardım. Bu bir çocuk kitabıydı. İlk stajımda ilk öğrencilerime kendi kitabımı okumuştum ve bu benim için büyük bir gurur ve sevinçti. 

     6)Kitaplarınızın başarısı sizi tatmin ediyor mu?

      Kitap çıkartırken hiçbir zaman kar amacı gütmemiştim yani en azından nihai amacım bu olmamıştı. Amacım kendimden dünyaya işaretler bırakmak. Buradan bir Nurdan Kıyar geçti diyebilmek. Ve bu amacıma hizmet ettiğini görüyorum ve bu yüzden tatminliğim henüz yolun başında olduğum için az ama var. 

     7)Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?

   Ben Nurdan Kıyar. Aktif bir okul öncesi öğretmeniyim. Alanıma dair birçok sertifika ve deneyime sahibim bu da benim çocuklarla ilgili projelerimin alt tabanını hazırlıyor. Masal anlatıcısıyım. Çocuk şarkıları yazıyorum ve bir çocuk kanalım var. Aynı zamanda bir yazarım. Hem yetişkin edebiyatı hem çocuk edebiyatında birden fazla eserim var. Birçok dergide yayımlanmış şiirlerim var ve hala aktif bir yazıcıyım. Yolum şimdilik böyle seyir gösterecek gibi duruyor. Çocuklar ve edebiyat ışığında. Ben de bu yolda yürümekten keyif alan bir seyyahım diyebilirim. 

       8)Bize kitap önerecek olsaydınız hangi kitabı önerirdiniz?

     Kitap önerisi olarak bende yeri ayrı olan kitapları önereceğim size bayağı veya çok bilinen şeyler olarak gelebilir ama bendeki yerleri değişemez güzellikte. İlk olarak Victor Hugo- Notre Dame’in Kamburu , Michael Ende- Bitmeyecek Öykü , Charles Dickens - İki Şehrin Hikayesi başlıca önerilerim olabilir.                                                                 



      

  



    



   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...