GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

2 Ağustos 2023 Çarşamba

YAZAR EMİNE ÖYKÜ GÜNER

1)Denemelerinizde ele aldığınız temel konu ve konular nelerdir?

Deneme türünün verdiği özgürlüğü sonuna kadar kullanıyorum, konu seçiminde.
Geniş bir portföye sahip oluyorum bu sayede. Tabi daha spesifik bir cevap verecek
olursam, yazdıklarımı medikal terminolojiyle harmanladığım için insanın hayatta
karşılaştığı anatomisinin cevap verip reaksiyona geçtiği her türlü ruh hali konu
başlıklarımı oluşturuyor. Başka bir açıdan bakacak olursak yüzümüz 10 bin sözcüklü
dev bir alfabe sanki! Yani sanki beynimiz duygular, dil, hareket v.b. için ayrı ayrı
ağları olan nöron sahnesiymiş gibi düşünülebiliriz. Kısacası yüzümüz son derece
sofistike bir iletişim aracı. İşte yüz bu kadar sofistike olduğu için üzüntümüz,
yalnızlığımız, mutluluğumuz, hayatın matematiğine olan sorgumuz ve daha nicesi
yüzümüzde bir biçim alacak. Hepsinin ötesinde illa ki beynimiz de bir nöronu
etkileyecek, o nöron sahnesinde perde açılacak! Tam da bu noktada devreye
giriyorum açılan perdedeki oyunu izliyorum ve kaleme döküyorum.

2)Hangi tür araştırmalara dayanarak yazılarınızı hazırlıyorsunuz?

 Sorunun içinde nokta atışı bir kelime kullanmışsınız: Araştırmak. Elbette her tür
kendine göre belli bir araştırmaya ihtiyaç duyar. Fakat çoğunlukla yazarın
tecrübelerinin zihindeki harmanı yazının iskeletini oluşturma da kafii gelecektir.
Elbette kağıda aktarma sürecinin kendi içinde kuralları, araştırmalarını ayrı
tutuyorum. Ancak medikal tarzda bir deneme, öykü kaleme alırken, zihnimde
kurguladığım harman sadece başlangıç aşamasını oluşturur. Etkileşimli video gibi
düşünebiliriz. Misal hayattaki korkularımızın bizdeki sınırlandırıcılığı kaleme
alacağız diyelim. Bunu anlattık, tamam cepte video hazır. Peki korkuyu vücutta
oluşturan mekanizma nedir, korkunca bedenimiz ne yapar hangi hormonlar konuşur,
nerede ne der. İşte bu soruların cevaplarını yazının doğru noktalarına koymak
gereklidir. İşte etkileşim de bu noktalar oluşturur. Bu noktaları belirleyip koyabilmek
için de biyolojik, sistemik araştırmalar yapmak gereklidir. Zaten belli bir biyolojik,
anatomik ve fizyolojik alt yapım var- veteriner hekimlik okuduğum için- Tabi bunu
yeterli görmeyip hem bilgilerimi güçlü tutmak hem de bu bilgileri yazdığım metine
daha rahat adapte edebilmek için sık sık yeni makalelerden, bilimsel dergilerden,
nöro-romanlardan yararlanıyorum.

3)Sağlık ve tıp alanındaki denemelerinizdeki ana hedefiniz nedir?

 Sağlık ve tıp alanında kaleme aldığım denemelerle ana hedefim insanların
korkularının, çektikleri acının gayet fizyolojik olduğunu gündelik olayların perde
arkasını göstererek dile getirmek. İnsanlardaki mimik ve bedenindeki değişimlerin
mahiyetini öğrenmesine alternatif ve orijinal bir metot getirmek, birincil amacım.

4)Okuyucularaınıza ulaşmak için hangi bilimsel dergilere ve platformlara gönderiyorsunuz?

 Bilimsel dergilere fazla göndermiyorum. Buna da bu vesile ile açıklık getirmek
isterim. Her ne kadar yazılarım bilimsel gerçeklikle harmanlansada tamamen bir
makale değildir ve içinde öykünün, denemenin kendine has unsurlarını da
barındırmaktadır. Çeşitli fanzinlerde, basılı ve elektronik dergilerde, web sitelerinde,
bloglarda, derleme projelerinde, sanat kitaplarında bu tarz yazılarımı yayımlama
imkanı buldum. Örnek vermek gerekirse web sitesi bağlamında aktif olarak
Wannart.com'da yazmaktayım. Yaşam fanzin, Veba Dergisi, Edebi Dergi, Edebi
Alem Dergisi, Meftun Art'ta bu tarzdaki pek çok yazımı paylaşma okuyucu ile
buluşturma fırsatı yakaladım. Ankara Üniversitesi Genç Kalemler Topluluğunun da
bir üyesi olarak topluluğun blogundan da yazılarımı yayımlamaktayım.

5)Sağlık ve tıp alanında uzmanlaşmış bir yazar olarak okuyucularınız için nasıl faydalı bilgiler sunmaya çalışıyorsunuz?

 Aslında bu da kritik bir soru, çünkü medikal bir yazıda sıkıcılıkla orijinallik arasında
ince bir çizgi vardır. Okuyuca faydalı bilgiler vermek pek tabi istiyorum, hedeflerim

arasında ancak bunu yaparken sıkmamalıyım, çokta ayrıntıya boğmamalıyım ya da
bunu olabildiğince açıklamalı olarak yapmalıyım. O yüzden hem medikal
terminolojiye hakim olanların kendine tutacak bir yer bulabilmelerine imkan
sağlıyorum hem de hiçbir fikri olmayanlar için temel bir iskelet anlayarak ilgi çekici
kılmaya çalışıyorum.

6) Sağlık ve tıp alanındaki gelişmeleri takip etmek ve güncel kalmak için nasıl bir yaklaşım benimsiyorsunuz?

Bunun için aslında aktif olan ders programı takip etmem bile pasta da büyük bir yer
edinir. Ancak yazmak için bu yeterli olmadığını düşünüyorum. Veteriner hekimlik
eğitimi yoğun bir program ve pek çok alana göz kırparak insana büyük bir zenginlik
katıyor. Fakat yazılabilir hale getirmek ve yazılan metni ciddi kılabilmek için yeni
makaleleri taramaya, multidisipliner çalışmaları okumaya (edebiyat-tıp üzerine harika
makaleler ve projeler var), 21.yy daki tıp dünyasındaki gelişmeleri gerek konferans
gerek online toplantı ve çalıştaylar aracılığıyla takip ediyorum. Bunlara ek olarak işin
edebi yönünden zayıf kalmamak adına her zaman yeni yazarları, klasikleri fazla
bilinmeyen keşfedilmemiş roman ve öyküleri takip ediyorum. Yeni doğmuş olan ve
benim yazım stilime de ilham olan nöro-romanlardan benim için yol gösterici başucu
kaynak niteliğinde.

7) Medikal denemeler yazmak ile ilgilenen yazarlara vermek istediğiniz tavsiyeler nelerdir?

Medikal tarzda bir deneme kaleme almak isteyen yazarlar için ilk önerim medikal bir
alt yapılarının, zemin bir medikal terminolojiyi bilgilerinin olması gerekli. Çünkü
sadece kalem güçlülüğü yetmeyebilir. Elbette ortaya güzel bir deneme yazabilir ancak
daha önce bahsettiğim etkileşimli video örneği gibi medikal etkileşimleri
ekleyemeyebilir. Bu yüzden temel bir fizyolojik anatomik bilgi zemin niteliğinde.
Tabi daha uzun kurgular yazabilmek için aktif olarak medikal metinlerde içli dışlı
olmak. Öncelikle bunları bir özümsemeleri gereklidir. Medikal videolar izlemelerini,
temel fizyoloji anatomik bütüncül kaynak kitapları okumalarını öneririm. Medikal
videolar derken biraz parantez açmak gerekirse eğer sağlık alanı birincil ilgi alanları
değilse temel kan akış sistemi, temel dolaşım sistemi gibi videolarda ilham verici
olacaktır. Khan Academy youtube kanalındaki videolar bu konuda örneklik teşkil
edecektir. Eğer birincil ilgi alanları sağlık ise ve uzmanlaştıkları, uzmanlaşmaya
çalıştıkları varsa bunun üzerine giden okumalar, daha derin çalıştay ve kongrelere
katılmak hatta akademik kaynak dergi takip etmeleri gerek yazmalarında gerekte
meslek hayatlarında başarılı olmalarını sağlayacaktır.

8)Kendinizden kısaca bahsedebilir misiniz?

 Ben Emine Öykü Güner. 2001 yılında Ankara doğumluyum. Ankara Üniversitesi
Veteriner Fakültesi öğrencisiyim. Uzun zamandır farklı farklı mecralarda yazarlık
yapıyorum. Çeşitli sanat derleme kitaplarına katılıyorum. Bilimsel yazılarda kaleme
alıyor aynı zamanda editliyorum. Bir süredir editörlük ile de meşgulüm. Medikal
Denemeler yazma işini daha da olgunlaşması ile aynı bağlamda yazdığım yazının
duygusuna yansıyan medikal çizimler de yapmaya başladım. Bu bağlamda bazı
kurslara katılma imkanım oldu. Taze bir Medical Art sanatçısı olarak medikal resim
ve figürlerin gün geçtikçe beğenildiğini ve gerçekliği anlatma gücünün yüksek
bulunduğunu belirtmek isterim. Corstory06 isimli Instagram hesabım üzerinden
çizimlerimi paylaşıyorum. Yazma yönümden aldığım ilhamla da kelimelerden
çizgilere çizgilerden kelimelere diyorum. Ve gerek kendi yazdığım gerekte okurken
altını çizdiğim satırların hissettirdiklerini çizgiye döküyor bu sayfadan paylaşıyorum.
Amacım medikal figürlerin hatta insan anatomisinin başlı başına bir sanat olduğunu

bizim kendimizin bir sanat harikası olduğumuzu anlatmak. Gerek yazarak gerek
çizerek amacım bu. Çizimin bir avantajı çok daha evrenselliğe sahip. Ve medikal
figürler Çizim dünyasında realizme de kapı aralayan duyguları ifade etmeye daha
ciddi bir yüzü olan unsurlar. Açıkçası bu durumda çok hoşuma gidiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...