GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

23 Mart 2024 Cumartesi

YAZAR HATİCE KONDU KONU

1.Kitap yazmaya nasıl başladınız? 

Altıncı sınıf öğrencisi iken türkçe öğretmenimin yazdığım bir kompozisyonu okul panosuna asması ile başladı yazma hevesim. Bu heves günden güne içimde büyüdü ve bir kitap yazma hayaline dönüştü. 

Uğruna emek harcanan her hayalin bir gün gerçeğe dönüşeceğine inanan ben,  o günden beri, günlük tutmaya, etrafımda gördüğüm ilginç olayları not etmeye başladım. Bu notlarıma büyüklerimden dinlediğim çeşitli hikayeler de eklendi. Bu dinlediğim hikayelerin arasından beni en çok etkileyeni kitabımın ana kahramanı Meryem’in gerçek hayat hikayesi oldu, ben de  bu yaşanmış gerçek hikayeyi ile bir kitap yazmaya karar verdim. 


2.İlham kaynaklarınız nelerdir?

Bu kitabı yazarken bana pek çok şey ilham oldu aslında. Mesela;  günlük yaşamımda karşılaştığım olaylar, insanlar arasındaki ilişkiler, toplumların kadınlara bakış açıları. Bunun yanında çocuk yaşta evlendirilen, okuma hakları, hayalleri ellerinden alınan kızlar, ezilen şiddet gören, öldürülen kadınlar…


3.Kitabınızı ilk elinize aldığınızda neler hissetmiştiniz?

İlk kitabımı çıkarmış olmanın gururu ve heyecanı içerisindeydim tabii ki. Çünkü uzun bir süre emek verdiğim, üzerinde çalıştığım hayalim somut bir şekilde ellerimdeydi. İşte bu benim eserimdi kelime kelime kaleme aldığım ilk kitabımdı. Üç çocuklu çalışan bir anne olarak böyle bir kitap ortaya çıkardığım için kendimle gurur duyuyordum.


4.Kitabınızın ana teması nedir?

Kitabımda tüm haklarına göz dikilen, ezilen, şiddete maruz kalan, hayalleri, ümitleri elinden alınan kadınlardan sadece bir tanesi olan Meryem’in gerçek hayat hikayesini anlattım. Meryem’in hikayesi ile aslında bir çok kadının yaşadığı gerçekleri yazmaya çalıştım. 


5.Yazma sürecinizde kullandığınız teknikler nelerdir?

Yazmaya başlamadan önce, hikayeyi seçtim bir ön hazırlık yapıp yazacaklarımı sıraya koydum küçük başlıklar şeklinde. Sonra karakterlerin özelliklerini kısaca not aldım. Ana temayı belirledim. Kelime dağarcığımı geliştirmek adına daha çok kitap okumaya başladım. Günlük kaç sayfa yazacağımı, hangi saatlerde yazacağımı planladım. 


6.Yazma sürecinizde karşılaştığınız zorluklar nelerdir ve bunları nasıl aşarsınız?

Kitap yazarken her yazarın karşılaştığı çeşitli zorluklar vardır ve tabii ki bunlar yazarlara göre farklılık gösterirler. Ben üç çoçuklu, çalışan bir anne olarak en çok sıkıntı ve zorluğu zaman konusunda yaşadım. Tam konsantre oluyorsunuz yazmaya kaptırıyorsunuz kendinizi, çocuklardan biri sesleniyor size ve aklınızda yazmak için ne varsa hepsi uçup gidiyor. Ben çocukları uyuturken yazacaklarımı onlara anlatır bir taraftan da sesimi kaydederdim. Bu çocuklara masal gibi gelirdi dinlerken uyuyakalırlardı onlar uyuduktan sonra gece kulaklığımı takıp anlattıklarımı dinlerken yazıya dökerdim. 


7.Okuyucularınıza iletmek istediğiniz özel bir mesaj var mı?

Kıymetli okuyucularım, ne olursa olsun hayallerinizden asla vazgeçmeyin. Çünkü gerçekten bütün kalbinizle istediğiniz, samimi ve en içten duygularınızla dileyip gerekli emeği ve sabrı gösterdiğiniz tüm hayaller, en imkansızlar bile bir gün mutlaka gerçeğe dönüşecektir. 


8.Bize kendinizden bahseder misiniz?

Ben Hatice Kondu KONU, Paralı Kapının Gelini adlı kitabın yazarıyım. 

Aslen Şanlıurfalıyım ama Kırşehir’de büyüdüm ilkokul, ortaokul ve liseyi Kırşehir’de okudum. Evliyim üç kızım var. On beş yıldır Almanya’da yaşıyorum ve bir huzur evinde aşçı olarak çalışıyorum.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...