GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

12 Haziran 2023 Pazartesi

YAZAR GİZEM GÜNEŞ EKİM

 1.Sizi çocuk kitapları yazmaya yönlendiren nedir?

-Kitaplar benim için çok değerliydi hep. Kitapların içinde kaybolurdum. Bende çocuğum olunca

hayalimi gerçekleştirmek istedim. İlk başta kendi çocuğuma ve tüm kitap kurtlarına bırakabileceğim

bir miras olarak yazmaya yöneldim.

2.Çocuklar için yazmak size nasıl bir tatmin ve mutluluk sağlıyor?

-Okul öncesi öğretmeni olduğum için çocuklara okuduğum her kitap sonrası yüzlerinde oluşan

tebessümü görünce “iyi ki öğretmenim iyi ki yazıyorum” diyorum.

3.Kitaplarınızda hangi konulara odaklanıyorsunuz ve neden?

-İlk kitabım okula uyum sürecini anlatıyor. Çocukların ve özellikle ailelerin yaşadığı bir kaygı olduğu

için onlara destek olması için belirlemiştim.

4.Çocuklarla nasıl etkileşimde bulunuyorsunuz? Onların ilgi alanlarından nasıl ilham alıyorsunuz?

-Okul öncesi öğretmeniyim. Sürekli etkileşim halinde olduğum grup çocuklar.Onların ilgi alanlarını ve

meraklarını biliyorum.

5.Kitaplarınızın ana karakterlerini nasıl oluşturuyorsunuz? Onları nasıl gerçekçi ve ilgi çekici hale

getiriyorsunuz?

-İlk kitabım “Kari ve kutudaki sürpriz”. Oğlumu ana karakter olarak belirledim. Aslında bir okul kaygısı

yoktu. Sadece karakter o olsun istemiştim.

6.Yazdığınız kitapları çocukların nasıl tepkileriyle değerlendiriyorsunuz? Çocuklarla geribildirim

almak size nasıl yardımcı oluyor?

-İnanılmaz mutlu ve heyecanlı hissediyorum. Onların düşüncesi benim için çok kıymetli. Bazı

yazılarımı oğluma ve öğrencilerime okuyup ilgilerine göre değişiklik yapabiliyorum.

7.Kitaplarınızı yazarken çocukların dil ve anlama düzeylerini nasıl dikkate alıyorsunuz?

-Sade ve anlaşılır olması için çalışıyorum. Yaş özelliklerine göre kelime bilgilerine göre düzeltmeler ya

da eklemeler yapabiliyorum.

8.Kendinizi kısaca tanıtabilir misiniz?

-Ben okul öncesi öğretmeniyim. Okul öncesi üzerine yüksek lisansımı yaptım. Tüm hayatım boyunca

çocuklar benim yaşam enerjim olmuştur. Onlar için bir şeyler yapmak ufkumu açtı hep. Oğlumun

dünyaya gelişiyle hayatım daha da çocuklar oldu. Kitap yazmaya bu yüzden başladım. Şimdi planım 2.

kitabımı çıkarmak. Ayrı bir heyecan olarak çocuk kitapları editörlüğü eğitimi alıyorum.

9.Yazdığınız hikayelerde çocuklar için hangi değerleri ve mesajları iletmek istiyorsunuz?

- Her kitap bir değerdir diye düşünüyorum. Belki “benim bu kitabımın bir amacı bir kazanımı yok diye

düşünürsünüz. Fakat bir çocuk gelir ondan o kadar farklı bir mesaj alır ki…Yeter ki kitabın o pencereyi

açması lazım.

10.Sizce çocukların kitap okuması neden önemlidir? Çocukların kitaplardan nasıl

faydalanabileceğini düşünüyorsunuz?


-Geleceğimiz çocuklarımız…Çocukların hayal gücü o kadar azalıyor ki. Kitaplar da bir karakter, bir söz,

bir resim bile çocukların yaratıcılıklarını, hayal güçlerini artırmalarına neden oluyor.Onun için

çocuklara bol bol kitap alınmalı ve okunmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...