GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

20 Mayıs 2024 Pazartesi

YAZAR NORA GÜLÜM ERDİNÇ

1)Kitap yazmaya nasıl başladınız?


Tuhaf gelebilir ama bir rüya ile başladım. Aslında aklımda hiç kitap yazmak yoktu. Açıkçası edebi

yönümün öğretmenlerimin ve yakın çevremin aksine pek kuvvetli olduğunu da düşünmezdim. Ayrıca

yoğun bir iş hayatım vardı ve kitap yazmaya ayıracak vaktim de yoktu. Fakat bir gece bir rüya gördüm

ve bilgisayarımın başına geçip, yazmaya başladım. Bu rüya bana ilham vermişti; yıl 2018 idi… Bu

şekilde peyderpey yazdım. Araya sağlık sorunlarım, iş yaşamımın yoğunluğu, kızımın doğumu gibi

etmenler girse de romanımı 2023 yılında tamamladım. Çoğu zaman yazdığım her şeyi silmek ve bu

işin peşini bırakmak da istedim. Zira önüne gelen herkes kitap yazıyordu ve ‘yazacaksın da ne olacak?’

şeklinde karamsar bir düşüncem vardı. Üstelik ülkemizin ekonomik koşullarını da göz önüne aldığımızda, daha önce hiç kitap yazmamış biri olarak emeğimin boşa gideceğini de düşündüm. Fakat

sonra bir başka rüya gördüm. Bu rüya adeta kafamdaki soruların cevabı gibiydi ve ben de bunun bir

işaret olabileceğini düşünerek devam ettim. Sonuç itibari ile Andromedalı ortaya çıktı.


2)Yazarken tıkandığınız noktalarda kendinizi nasıl motive ediyorsunuz?


Benim motivasyonum genelde dış kaynaklara bağlı oluyor. Yani eşim, dostum, ailem, hocalarım vb.

Onların bana desteği çok oldu ve takıldığımda sık sık onların sözleri yankılandı

zihnimde. Tabi bunun yanında insanın kendini motive etmeden yapabileceği bir şey değil bu. Kızıma

benden kalan bir şeyler olsun istedim ve bir şeyler başarmak istedim. Böylece motive oldum ve

tıkandığım yerlerde bunlar bana ışık oldu.


3)Kitabınızı ilk elinize aldığınızda neler hissetmiştiniz?


Çok heyecanlanmış ve mutlu olmuştum. İçimden ‘bir şeyleri başardım işte!’ diyordum kendi

kendime…. Sanıyorum içimdeki bu başarma arzusu baskın çıkmıştı. Ve en önemlisi zihnimde

yarattığım bir dünyayı somut olarak elime almak çok haz vermişti bana. ‘İşte,’ demiştim ‘Duru

(romanınım baş karakteri) artık canlandı!’


4)Kitabınızın ana teması nedir?


Aslında özet olarak ana temanın psikolog bir kadının dünya dışı bir varlık ile iletişime geçmesi,

ailesinin geçmişi ile yüzleşmesi ve bunun çevresinde gelişen olaylar olduğunu söyleyebilirim. Daha

detaylandırırsak; dünya dışı temas, epigenetik aktarımlar, rüyalar, duru görü, vizyonlar, Mısır

mitolojisi, uzaylı atalar teorisi, öte alem gibi doğa üstü daha çok ruhani konulara odaklandığını

söyleyebilirim. Özellikle günümüzde bu konular oldukça revaçta; sizin de fark edeceğiniz gibi. Fakat

benim bu konuda yazmamın sebebi bu konuların revaçta olmasından çok (yani böylece çok satarım

düşüncesinden çok) çocukluğumdan beri yaşadığım psişik deneyimlerim ve benim de çok ilgimi çeken

konular olmasından dolayıdır. Ayrıca romanımın önsözünde yazdığım gibi bu gibi deneyimleri yaşayıp,

kendini yalnız hisseden, kimseye anlatamayan, toplumdan dışlanan ve marjinal bir topluluk olarak

görülen bu insanların yalnız olmadığını hissettirmekti amacım.


5)Yazma sürecinde kullandığınız teknikler nelerdir?


Özel bir teknik kullanmadım açıkçası. Stephen King gibi ‘günde 6 sayfa yazayım’ gibi bir düşüncem de

olmadı. Tamamen serbest bir şekilde, ne zaman ilham gelirse o zaman yazdım. Bu yüzden yazma

sürecim hem kişisel nedenlerle hem de düzenli bir yazma programım olmamasından ötürü uzadı. Ama

kafamda hep birkaç karakter olması ve bu karakterler arası geçiş yaparak, bir geçmiş bir gelecek

anlatımı şeklinde gitmek istiyordum, çünkü ben de bu tarz romanları okumaktan daha fazla keyif

alıyorum. Öyle de oldu.


6)Yazma sürecinizde karşılaştığınız zorluklar nelerdir ve bunları nasıl aşarsınız?


En büyük zorluk sağlığım oldu. Birkaç kez arka arkaya ameliyat oldum ve bunun yarattığı fiziksel ve

ruhsal sıkıntılar nedeniyle çoğu kez yazma isteğimi kaybettim. Buna makale yazarlığı da dahil. Bunun

yanında benim çok çabuk pes etme gibi bir huyum var ne yazık ki… İlham gelmediğinde özellikle de en

son yazmamın üzerinden uzun bir süre de geçmişse çabucak motivasyonumu kaybedip, pes

edebiliyorum. Bunları aşmamda çevremin desteği ve yukarıda bahsettiğim çocuğuma bir şeyler

bırakma arzusu bunları aşmamda yardımcı oldu. Tabi ki pes ettiğimde gördüğüm adeta bana ‘devam

etmelisin’ diyen rüyalarımı da es geçmemem gerek.


7)Okuyucularınıza iletmek istediğiniz özel bir mesaj var mı?


Tek verebileceğim mesaj; Andromedalı’yı tüm ön yargılarından azade olarak okumalarıdır. Yani

onlara şu zamana kadar öğretilen her şeyden bağımsız olarak okumalarını ve değerlendirmelerini

isterim. Böylece daha fazla içselleştireceklerini düşünüyorum.


8)Bize kendinizden bahseder misiniz?


88 doğumluyum. Babam asker olduğu için memleketimin birçok şehrini gezdim ailemle birlikte. Pek

çok okul, pek çok çevre değişikliği yaşadım. Henüz 10 yaşımdayken İzmit Büyükşehir Belediyesi

Konservatuar sınavlarına girmemi arzu etti ailem ve girdim. Kazandım; 4 yıl boyunca Batı Müziği-

Piyano eğitimi aldım. Ardından İstanbul’a taşındık. Lise öğrenimimi ve lisans öğrenimlerimi

İstanbul’da tamamladım. Çalışma Ekonomisi ve Endüstriyel İlişkiler, İnsan Kaynakları Yönetimi ve

Sosyoloji alanlarında lisans eğitimlerimi tamamladım. Bu sırada bir psikolojik danışmanlık şirketinde

hem bireylere hem çocuklara hem de kurumsal firmalara yönelik psikometrik testler

geliştirme/uygulama/danışmanlık verme gibi çalışmalar yürüttüm. Bu sırada İngiltere Meridyen Enerji

Terapileri Derneği’nden Emotrance (Hareket Halindeki Enerji), Enerji EFT’si(Duygusal Özgürleşme

Tekniği) gibi eğitimler aldım. Sonrasında Uzman Psikolog Kazım Yurdakul’dan NLP (Nörolinguistik

Programlama) eğitimi aldım. Sonrasında Batı Astrolojisi eğitimi aldım. Bir süre eğitimler verdim ve

danışmanlıklar yaptım. Bunun yanı sıra Yuvaya Yolculuk Dergisi’nde 2016 yılından beri makale

yazarlığı yapmakta, Instragram hesabımdan bilgiler paylaşmakta, astrolojik danışmanlık vermekte ve

ikinci romanımı yazmaktayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...