GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

25 Haziran 2023 Pazar

YAZAR ZEHRA NUR CANPOLAT

1-) Sizi yazmaya sevk eden sebep nedir?

 İçimdeki yazma güdüsü. Yazdıkça kendimi keşfetmem ve çocukluk anılarımı anımsamam beni yazmaya sevk eden temel sebep.

 2.) İlk kez ne zaman ve ne hakkında yazmıştınız?

 Yazıya dair ilk anım, günlüklerim. Sıkı bir günlük yazarıyım. Bu sayede edebiyatı ve hayatı keşfedişimin daha hızlandığını düşünüyorum. Bunun dışında ise şiir çalışmalarım ve oğlum için yazdığım hikâyeleri sıralayabilirim. 

3.) Yazdığınız eserlerde ve karakterlerde kendinizden parçalar oluyor mu? 

Bu soruyu yazma serüvenimin başları için cevaplamış olsaydım, kesinlikle benden izler barındırıyor derdim. Ancak gün geçtikçe hayal dünyamın sınırları genişliyor. Farklı benlikler ve hayatlar üzerine düşünüyorum. Kadim anlatılardaki efsanevi kişilikler, kurmaca karakterlerin çağrıştırdığı bambaşka dünyalar çalıyor zihin dünyamın kapılarını. Dolayısıyla giderek benliğimin ötesindeki kişilikler ve hayatlar sızıyor metinlerime.

 4.Sevdiğiniz veya takip ettiğiniz diğer yazarlar kimlerdir?

 Bu soruya kısa bir yanıt vermem çok zor. Çocuklar için yazdığımdan uzun bir süredir çocuk kitapları okuyorum. Bu alanda takip ettiğim yazarlar olarak Gianni Rodari, Umberto Eco, Maria Parr, Astrid Lindgren, Sachiko Kashiwaba, Özkan Öze, Cahit Zarifoğlu, Hanzade Servi, Mevlana İdris’i sayabilirim. Yetişkin edebiyatı içinse Orhan Pamuk, Murat Gülsoy, Nazan Bekiroğlu, Murathan Mungan diyebilirim. 

 5.İlk kitabınızı bastırıp elinize aldığınızda neler hissetmiştiniz? 

Tarifi çok zor bir his. Oturma odasının ortasında, çocuk gibi zıplayıp çığlığımı elimle bastırdığımı anımsıyorum.

 6.Kitabınızın başarısı sizi tatmin ediyor mu? 

Elbette, başarı ve okunurluk bir yazar için çok önemli bir motivasyon. İmge ve hayal dünyanıza eşlik edenlerin varlığı sizi yazar olarak fazlasıyla besler.

 7.) Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?

 Evli, bir çocuk annesi ve çocuklara hayran bir kadınım. Daha çok yazmak ve daha çok okunmak, bu sayede daha fazla anlaşılmak isteyen bir insanım. 

 8.) Bana kitap önerecek olsaydınız ne önerirdiniz?

 Bu da cevaplaması zor bir soru ama kuşkusuz yetişkinler çocuk edebiyatı eserlerini daha çok okumalı. O nedenle Gianni Rodari’nin Masal İçinde Masal’ını ısrarla öneririm. Zehra Nur Canpolat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...