GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

27 Haziran 2022 Pazartesi

YAZAR İSMAİL BOZKURT

1)Sizi yazmaya sevk eden sebep nedir?

Rahmetli annemin okuma yazması yoktu fakat kâğıda ve yazılı şeylere kutsal bir mesajmış gibi bakardı. Söz uçar yazı kalır evladım derdi. Bu benim bilinç altımda derin yazma isteği uyandırdı. Ortaokul ve lise de okul duvar gazetelerine yazdım. Üniversite ilk yılımda 1980 Eylül darbesiyle eğitim hayatımda bir yıl kaybettim yazmaya da ara verdim. Sonra tekrar yazmaya başladım ve halen yazmaya devam ediyorum.

2)İlk kez ne zaman ne hakkında yazmıştınız?

İlk kez ortaokulda Viktor Hugo’nun 3 cilt Sefiller kitabını okuyup onun özetini ve hakkında düşündüklerimi yazmıştım okul panosunda yılsonuna kadar asılı kaldı başta o zamanki öğretmenlerim olmak üzere herkes okudu. Çok mutlu olmuştum. Sonra Özgür Rumeli vb. mahalli ve internet gazetelerinde köşe yazıları yazdım.

3)Yazmış olduğunuz eserlerdeki karakterlerde kendinizden parçalar oluyor mu?

Yazdıklarım benim duygu ve kurgularımdır. Mutlaka benden bir şeyler taşıyorlardır. Ama mümkün olduğunca objektif kalmaya çalıştım. Şiir ağırlıklı yazdığım için, şiirlerimde sevgi hoşgörü ve insan odaklı yazıyorum. Serbest vezinden çok heceyi tercih ediyorum, kadim edebiyatımızın devamını ve gelecek nesillere aktarılması onlar tarafından da anlaşılmasını önemsiyorum.

4)Sevdiğiniz ve takip ettiğiniz diğer yazarlar kimlerdir?

Başta İstiklal Marşı Şairimiz Mehmet Akif ERSOY’ u Türk Milletinin her ferdinin okuyup anlamaya çalışması lazım. Şiir’de Yesevi’ den Aşık Veysel’e, Necip Fazıl’dan Nazım Hikmet’e ,  Dede Korkut’dan günümüz öykücülerinden Sadık Yalsızuçanlar ve   Arif AY’a kadar geniş bir yelpazede okumayı sürdürüyorum.  Türk Dil, Varlık Türk Edebiyatı, Hece,  Edebiyat Ortamı vb. dergileride takip ediyorum.

KİTABA DAİR

5)İlk kitabınız bastırıp elinize aldığınızda neler hissettiniz?

İlk kitabım “2020 Hüzün Beyitleri” isimli şiir kitabımı Eylül 2020 de ayni eveli sene basıldı. İlk kitabımı elime aldığımda 60 yaşımda idim. Çok garip bir duygu açıkçası beni heyecanlandırdı. Benden geriye kalabilecek yegâne hatıra diye düşündüm. Allah’ın Lütfü 3 çocuğum var, 4. Çocuğummuş gibi hissettim.

6-Kitaplarınızın başarısı sizi tatmin ediyor mu?

Daha önce çıkan kitaplarım bilimsel ve teknik kitaplar, burada sorulan sorunun muhatabı tek kitabım olduğu için şiir kitaplarının pek rağbet görmediğini biliyordum. Onun için fazla bir beklenti içine girmedim. Kitabın satışının da beni tatmin ettiğini söyleyemem. Ama kitabın azda olsa satış, kitap fuarları ve kültürel etkinler sayesinde masrafını çıkardığını söyleyebilirim.

 

7) Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?

Dr. İsmail BOZKURT 15.07.1960 tarihinde Manisa İl’i Demirci İlçesi Borlu Kasabasının Şelekler Köyünde doğdu. İlk ve ortaokulu Borlu Kasabasında, liseyi 1978 yılında Manisa İmam Hatip parasız yatılı tamamladı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi 1984 Yılında Lisans, 1987 yılında Yüksek Lisan 1999 yılında Gazi Osmanpaşa Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünde doktora çalışmasını, 2021 yılı haziranında Anadolu Üniversitesi Adalet Ön lisans programını 61 yaşında tamamladı. Şair Lise yıllarından itibaren edebiyatla yakından ilgilendi.  Mesleği icabı Türkiye'nin birçok ilini ve yurt dışında mesleki toplantılara katıldı. 16. Dönem Türkiye Yazarlar Birliği Denetim Kurulu Başkanlığı ve Bir dönem 2018-2020 TYB Ankara Şube Başkanlığı yaptı. 2018 yılında Türkiye Yazarlar Birliğinin kuruluşunun 40. yılı faaliyetleri kapsamında “Edirne’den Mostar’a Kültür Kervanı” na şair olarak katıldı; Bulgaristan Yunanistan Makedonya Kosova Arnavutluk Karadağ ve Bosna’da yapılan kültür etkinliklerine katıldı. Yahya Kemal Beyatlı’nın doğduğu şehir Üsküp başta olmak üzere çeşitli Bakan şehirlerinde şiirlerini okudu.  Dr. İsmail BOZKURT halen Tarım ve Orman Bakanlığında Başmüfettiş olarak çalışmakta olup değişik internet gazetelerinde köşe yazıları yazdı. İngilizce ve Arapça bilmekte olup evli ve üç çocuk babasıdır. Yayınları; 2020 yılında Salgın (Pandemi) döneminde; Türk Edebiyatında bir ilk olan bir yıl içinde 6 ay gibi bir sürede hece vezniyle yazmış 220 beyittin bulunduğu şiir kitabı, Göl Yayınevi tarafından  “2020 Hüzün Beyitleri”   adıyla Eylül 2020 yılında yayınlandı. Ayrıca Türk Cumhuriyetlerinde Tarım ve İşbirliği İmkânları isimli Makalesi Akçağ Yayınlarınca 2019 yılında yayınlandı. 3 adet yayınlanmış kitabı bulunmaktadır. Bunun dışında Dil ve Edebiyat, Kümbet,   Edebiyat Otağı, Yeni Dergi, Yedi İklim Üslup gibi dergilerde şiir, deneme ve gezi yazıları,  yayınlanmıştır. Halen aktif olarak edebi yazılarına devam etmektedir.

İletişim Bilgileri:WhatsApp +90 505 912 78 45  e-posta:isbozkurt45@gmail.com.

8) Bana kitap önerecek olsaydınız ne önerirdiniz?

Dede Korkut’u, Yesevi’ den Hikmetleri, Yunus Emre Divanını, Mevlana Mesnevisini, Karacaoğlan’ı, Dadaloğlu’nu, Fuzuli’yi Baki’yi, Aşık Veysel’i, Mustafa Kemal Atatürk’denNukut’u, Halil İNANCIK’ ın Osmanlı Tarihi ile ilgili kitaplarını, Halide Edip ADIVAR’ı Ömer Seyfettin’i , Yahya Kemal’i, Nazım Hikmet’i  bizim olan bize ait eserleri tavsiye ederdim. Hiçbir alman Goethe, Friedrich Nietzsche,  Stefan Zweig  gibi alman yazarlar dışında kitap önerisi yapmaz. Hiçbir İngiliz; William Shakaspeare, Charles Dickens,JaneAusten gibi İngiliz yazarlar dışında size kitap tavsiyesinde bulunmaz. Bunu asla unutmayın, kendini bilmeyen hiçbir bir şey bilemez, ilk önce kendimize ait değerleri okuyalım sonra dünyayı. Popüler çok satan kitapların çoğunluğu, zaten kitap  değil filimdirler, gösterime girerler ve kalkarlar onları kitap okur gibi değil de TV veya filim seyreder gibi okumak lazım.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...