GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

12 Ağustos 2023 Cumartesi

YAZAR FİLİZ GÖKDEMİR KÖŞKER

  • 1.Yazmaya nasıl başladınız ve edebiyata olan ilginiz nasıl gelişti?
Merhaba… Ben öncelikle bir eğitimciyim Ana branşlarım olan; Gastronomi- Yiyecek İçecek Hizmetleri- Aile Ekonomisi ve Beslenme- Teknoloji Tasarım branşlarında Meslek Dersleri öğretmeni olarak MEB’deki öğretmenlik mesleğimi 2019 yılında emekli olarak tamamladım. 2019 yılında emekli olduktan sonra kendimi yazarken buldum. Daha öncesinde böyle bir planım yoktu. Her şey kendiliğinden gelişti. Beni tetikleyen şey ise öğretmen kimliğimle toplum yararına ne yapabilirim sorusuydu. - - Kitaplarla fazlaca haşır neşir olan bir ailem vardı. Beş yaşında kitap resimlerine bakarak başlayan büyük bir aşktı kitap okumak. Her zaman da öyle olmaya devam ediyor.

     2.Edebiyat yolculuğunuzda size ilham veren yazarlar veya eserler hangileridir?

Öncelikle ilham veren bir yazar olmadı yazma anlamında. Ama sevdiğim etkisinde kaldığım sayısız yazar var. Öncelikli olarak bir polisiye yazar olarak yazmaya başlamakla beraber her türde roman yazdım, polisiye ile ilgimden dolayı bu anlamda stephen King önceliklidir benim için. Klasikler; Dostoyevski, Sabahattin Ali, John Steinbeck (Gazap üzümleri) Yine Marıo Puzo (The God Father) ilk aklıma gelenler. Dediğim gibi çok fazla sevdiğim yazar var

   3.Yazma sürecinizde ilham almak ve yaratıcılığınızı beslemek için neler yaparsınız?

Yazma sürecine gelmeden önce zaten konular ve doneler kafamda birikmiş ve gerekli notlarımı almış olurum. İlham her yerde nereye baksam ilham veriyor bu konuda pek sıkıntı çekmiyorum. Genel anlamda çok okur çok araştırırım bu da birikimime fayda ediyor. Yeterli mi derseniz hayır. Asla yetmez… Sürekli araştırma huyum bana avantaj sağlıyor. Belgeselleri çok izlerim. Konusu polisiye ağırlıklı olanlar ya da bir dönem romanı yazıyorsam o konuyla alakalı bana zenginlik katacak olanları izler ve dediğim gibi yazma öncesinde yazma işine birikmiş donelerimle girerim. 

  4.Eserlerinizdeki karakterleri ve hikayeleri oluştururken hangi yöntemleri kullanırsınız?

Eserlerimde karakter yaratma kısmı benim için en eğlenceli ve rahat olduğum kısmıdır. Klinik psikoloji alanı uzmanlık alanım. Böyle olunca karakterler, kişilikler, kişilik bozuklukları olanlar, dengeli veya dengesiz kişilikleri yazmak, olayın kurgusuna uygun biçimlendirmek hiç de zor değil. İyi bir gözlemciyim. Psikoloji bilmek büyük avantaj bu anlamda. Bir yazar psikoloji, felsefe, mitoloji, yazma teknikleri, tarih ve ayrıca gündemi bilmeli ve takip etmelidir. Karakterlerin varoluş sebebi ve karakterlerin biçimlendirilmesi olay örgüsüne uygun olmalıdır. Bu konuda söylenecek çok şey var aslında.  

  5. Yazarlık kariyeriniz boyunca karşılaştığınız en büyük zorluklar neler oldu ve bu zorlukları nasıl aştınız?

Yazarlık kariyerim boyunca beni en çok üzen hepsi değil ama bazı yayınevleri oldu. Kitap basma sürecinde liyakatsiz editörler ve işini savsaklayan yayıncılardan çok rahatszı oldum. Bu sebeple yazar destekli olan kendi yayınevimi FGK YAYINLARINI Kurdum.  

  6.Eserlerinizde gerçek hayattan esinlenen karakterler veya olaylar var mı?

Eserlerimin hepsi her ne kadar kurgu olsa da hepsi gerçek hayattan karakterlerden ve olaylardan etkilenerek kurgulanmış ve can bulmuştur. Hayatımıza değmeyen gerçeklik algısı olmayan konularda değil toplum yararına hayatın içinden kopup gelen romanlar yazıyorum.

  7.Yazarken sizi en çok heyecanlandıran veya mutlu eden şey nedir?

 Yazarken karakterlerin aldığı yol geçirdiği değişimler beni çok heyecanlandırır. Hayatın olağan akışında seyreden ama ters köşelerle okura beyin jimnastiği yaptıran bir romanda sonunu ben de bilmem okurlar gibi. Yazdıkça oluşur en sonda ne olacağını bilerek girsem de nasıl seyredeceği yazma sırasında gelişir.

  8.Bize kendinizden bahseder misiniz?

Ben Filiz Gökdemir Köşker. FGK Yayınevi kurucusu ve genel yayın yönetmeniyim. Yazar Koçluğu, Profesyonel Yaşam Koçluğu, ve Ghost Yazarlık yapmaktayım. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Aile Ekonomisi ve Beslenme bölüm mezunuyum. Yüksek lisans eğitimimi Klinik Psikoloji alanında yaptım. Yaşam Koçluğu, Etkili İletişim Teknikleri, Stresle Başa Çıkma Yöntemleri, Tükenmişlik Sendromuyla Başa Çıkma, NLP ve EFT Teknikleri konularında üniversite bünyesinde kapsamlı eğitimler aldım. Ana branşlarım olan; Gastronomi- Yiyecek İçecek Hizmetleri- Aile Ekonomisi ve Beslenme- Teknoloji Tasarım branşlarında Meslek Dersleri öğretmeni olarak MEB’deki öğretmenlik mesleğimi 2019 yılında emekli olarak tamamladım. Hayatımın bundan sonraki bölümü ise edebiyat ve sanatla profesyonel anlamda çalışarak geçiyor. İlk romanım polisiye idi. “KEBBAT 1” İle yazmaya başladım sonrasında “KEBBAT2 SENİ GÖRÜYORUM” ve “KEBBAT3 KÖR” Romanları peşpeşe geldi. Dördüncü romanım “BAY R” Yine bir polisiyeydi. Polisiye benim için öncelikli her zaman. Ama her konuda yazılmış romanlarım mevcut. Örneğin “BİLGE BİR KADIN... Otizm konulu ailede eğitimi ve sonuçlarını ele alan otobiyografik bir romandır. “NAZENDE” İse bir dönem romanıdır. “NÖROKOD” İse klinik psikoloji alanında araştırmalara dayanan bir kitaptır. Eğer kaleminiz iyi ve bilgi birikiminiz yoğunsa ghost yazarlık yapan biri için yazmak çok keyiflidir. Benim için de öyle. Yazarken araştırmaya devam ediyorum, bilgilerime bilgi katıyor bambaşka bir dünyanın içinde öğrenmeye, öğretmeye ve gelişimime devam ediyorum. Toplumcu ve gerçekçi bir yazar olarak benim için tüm romanlarımda türü ne olursa olsun toplum yararına ve toplumun yaralarına parmak basan, incitmeden iyileştiren kitaplar yazmak elzemdir. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...