GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

28 Kasım 2023 Salı

YAZAR ESRA KAPILI

1.Yazma sürecinizdeki ilham kaynakları nelerdir?

Bazen, kişisel gelişim kitaplarında okuduğum bir cümle olabiliyor. Bazen ise, günlük hayatın
içinde daha önceden fark etmediğim bir durum ya da olayı fark ettiğimde bana ilham
olabiliyor. Bazen de, kişisel gelişim eğitimlerinde öğrendiğim bilgiler...Bazen, bir filmden
etkilendiğim bir söz olabiliyor. Bazen, dinlediğim bir şarkı olabiliyor. Bazen de, sahil de
yürüyüş yaparken gördüğüm manzaralar ilham olabiliyor. Yani etkilendiğim, bana ilham olan
kaynakların çeşitleri çok değişiyor. İlham almak, bence kişinin algılarının her zaman her
yerde açık olması ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Ben algımı sürekli açık tutmaya
çalışıyorum. İç sesler kadar dış sesleri de dinlemenin önemli olduğunu düşünüyorum.

2.Deneme yazılarınızda genellikle hangi temalara odaklanıyorsunuz?

Her ne kadar da kendi deneyimlerimi yazmış olsam da, hayallerin hedefe dönüştürülmesinin
önemine, bilmek yetmez uygulamaya geçmenin önemine, alışkanlıkları değiştirmenin, kariyer
değişimi yapmak isteyen kişilerin cesur olmalarına ve yeni işe başlayacak kişilerin de her
türlü engellere rağmen, hayallerinin peşini bırakmamaları gibi konulara odaklandım. Kelime
olarak belirtmem gerekirse; Cesaret, özgüven, iç motivasyon, hedefler, alışkanlıklar, bilgi
paylaşımının önemine, başarı, farkındalık ve iz bırakmak gibi ana başlık temalarına
odaklanıyorum.

3. Okuyucularınıza iletmek istediğiniz ana mesaj nedir?

Hayallerinin gerçek olmasını istiyorlarsa, öncelikle hayallerini hedefe dönüştürmeleri
gerektiği ve hedef bitiş tarihi olmayan hiçbir hedef gerçekleşmez. Hedeflerinin üzerinde
çalışırken, bahane üretmeden, her türlü engellere rağmen, iç motivasyonlarıyla hareket etmeye
devam etmeleri gerekiyor. Hedeflerinin sonuçlandırdıkları tarihi görene kadar, asla pes
etmemeleri gerekiyor. İşte bu yüzden, “Bahanelere sığınmak yok” ve “Engeller seni
durduramaz” diyorum.

4.Deneme türünde yazarken kendinizi ifade etme tarzınızı nasıl belirliyorsunuz?

Kitapların akıcı olmasına, sade ve anlaşılır cümleler olmasına çok önem veriyorum. Bu
yüzden ben de kitabımı okuyucularımla sohbet edermiş gibi düşünerek, akıcı olmasına özen
göstererek yazdığımı söyleyebilirim.

5.Okuyucularınızla nasıl etkileşim kuruyorsunuz ya da onların düşünce dünyasına nasıl
dokunuyorsunuz?

Kariyer hayatına yeni başlayacak olan kişilerin iş arama sürecinde yaşayacağı zorluklar
karşısında mücadeleci olmalarını, iç motivasyonunu yüksek tutmalarını anlatmaya
çalışıyorum. Diğer bir yandan da kariyer değişimi yapmak isteyen kişilerin de, kariyer
değişimi yapmak istedikleri halde cesaret edemedikleri için, risk almak güzeldir mottosuyla
kendi potansiyellerini farkına vararak performansa dönüştürebileceklerini kitabımda
anlatmaya çalıştım. Sosyal medyadan kitabımı okuyan kişilerden, kitap yazma konusunda
cesaret edememiş ancak yazma yeteneği olan kişilerden en az on kişi kadar kişi, kitap
çıkartarak cesurca adımlar attığına ve onlar da hayallerini hedefe dönüştürerek gerçekleştiğini
görüyorum. Okuyucularımla sohbet ederken gibi yazdığım için, samimi, gerçekçi
deneyimlerimi ele almam, onlarla etkileşim kurmamı sağlıyor. Kitabımı okurken,

kendilerinde de, deneyimlerimin benzerliklerinin olduğunu düşünerek, empati kurarak
yazıyorum ve düşünce dünyalarına dokunmaya çalışıyorum.

6.Yazınızı oluştururken en büyük zorluklarınız nelerdir?

Kitap yazarken en zorlandığım şey, ailem Kırklareli ilinde yaşaması sebebiyle kitabım
basılana kadar onların yanına gidemedim ve sevdiğim arkadaşlarımla görüşemedim. Bunlar
sosyal bir insan için çok zordur. Sürekli irade gücüne sahip çıkarak, akıllı, mantıklı
düşünmeye yoğunlaşarak, yaşamayı alışkanlık haline getirmek aynı zamanda bir tercihlerimin
bedelleriydi. Hedefimi gerçekleştirdiğim günü görmem ise ödülü. Bunun bilincinde olarak
yaptığım bu tercihim, aslında zoru kolaylaştıran da bir bakış açısına dönüştüğünü
düşünüyorum. İlk önce kısa bir süre bedel ödenmeli, uzun vadeli gelecek zamandaki ödülleri
görebilmek için. Tıpkı tohumun ekilip, büyüdüğü günü görebilmek gibi.

7. Okuyucularınıza ne tür bir etki bırakmayı amaçlıyorsunuz?

Okuyucularımda bırakmak istediğim etki, akıllı azimle, mücadelenin gücüyle, “imkansız”
kelimesinin sadece bir kelimeden ibaret olduğunun bilinciyle, engelleyici olan tüm unsurlara,
“yapamazsın diye söyleyenlere” rağmen, hayallerinin peşini bırakmamalarının altını çizerek,
bu hayatta kayda değer bir farkındalık yaparak, iz bırakmayı ve onlara da cesur adımlar atarak
hayallerini hayata geçirmelerine öncü olmayı amaçlıyorum. Bu hayatta, bilenin bilmeyene
borcu vardır. Ve ben de bildiklerimi, yaşadığım deneyimlerimle, insanlarda farkındalık
yaratmak istiyorum.

8.Bize kendinizden bahseder misiniz?

“Mutlu İnsanlar Kenti” olan, Kırklareli ilinin Pınarhisar ilçesinde doğdum. Şuanda bir
zamanlar yaşamayı hayal ettiğim İstanbul ilinin Üsküdar ilçesinde yaşıyorum. Kurumsal bir
şirkette İnsan Kaynakları Departmanında Bordro ve Özlük İşleri Uzmanı olarak çalışıyorum.
Kişisel gelişim üzerine eğitmenlik eğitim aldım. Şimdi aynı zamanda lisansımı alabilmem
için, pilot eğitmenlik aşamasına başlayacağım. Bunların dışında, Kişisel Gelişim Koçundan,
Koçluk seansı alıyorum. Ve ikinci kitabımı bitirmeye çalışıyorum. Yazı yazmak benim
tutkum. Ancak yazı yazmanın yanında bazı hobilerim de var. Şiir seslendirmek, şarkı
söylemek, yurt içi ve yurt dışı kültür turlarına katılmak, fotoğraf çekmek gibi… İlkokuldan bu
yaşıma kadar hep farklı farklı yeteneklerimle ilgili faaliyetlere katıldım. İlkokuldan lise
sonuna kadar Kırklareli ilinin Pınarhisar ilçesinde Halk Eğitim Merkezi’nde, Trakya halk
oyunları kursu ekibinde, halk oyunları oynadım. Ortaokulda, Müzik öğretmenimin kulağımın
notaları iyi algıladığını ve sesimin güzel olduğunu fark etmesi ile ortaokul
organizasyonlarında korolarda solist olarak şarkı söyledim. Yine ortaokulda, Türkçe
öğretmenimin okul genelinde, kompozisyonlarımızdan seçerek “Mevsimlerden Umut” 70
Küçük Yazar isimli kitabın içerisinde benim de yazımın olduğu kitaptaki küçük yazarlar
arasında ilk yazma deneyimimi ortaokul yıllarımda yaşadım. Yazı yazmayı kendimi bildim
bileli çok seviyorum. Küçük yaşlarda bir çok günlük defterim oldu. Hepsini de sonrasında
yırtıp, atmıştım. Arkadaşlarıma, akrabalarıma yazdığım mektuplar, bayram kartları, şiirler
hepsinin tadını da deneyimledim.  Kitap yazma hayalimse, Babamı çok seviyorum ve ona
bu hayatta bir hediye vermek istiyordum. Ve kendi hayatımı anlattığım bir kitap olmasını
istiyordum. Fakat sadece bunu hayal ediyordum uzun yıllardır. Hayalim, sadece kendi
hayatımdan bahsettiğim kitabımı matbaada bastırıp babama hediye etmekti. Bir gün

gerçekleştireceğim diye de hep erteliyordum. Hayalimin gerçeğe dönüştürmenin sırrının
hedefe dönüştürmek olduğunun farkına varana kadar… Kişisel gelişimim için, eğitimler
araştırarak, eğitim almak ve kişisel gelişim üzerine kitaplar okumayı seviyorum. Şiir yazma
denemeleri yapmasam da şiir seslendirmeleri nadiren de olsa yapmaktan keyif alıyorum.
Ayrıca, yeni yerler keşfedip, yurtiçi ve yurtdışı kültür turlarına katılmak, hobilerim arasında
yer alıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...