GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

11 Kasım 2023 Cumartesi

YAZAR ELİF DEMİRBAŞ

             1) Roman yazmaya nasıl başladınız?

Açıkçası her çocukta olduğu gibi ben de hayal kurmayı, fantastik evrenleri severdim. Hayal kurmaya uzun vakitler ayırırdım ve gözlerimi kapatıp başrolünde olduğum hikayeleri hayal eder, sona bağlardım. Sonrasında bunları yazıya dökmeye başladım. Tabii düşümü anlatmak düşlemekten çok daha zordu ancak zaman içerisinde yaza sile küçük hikayeler oradan romana dönüştü.

2)İlham kaynaklarınız nelerdir?

İlham kaynağım herhangi bir şey olabilir: Doğa, herhangi bir şarkı sözü, yaşanmış bir olay, kendi hayatım, başkalarının hayatı, toplumsal olaylar… Aklınıza gelebilecek herhangi bir şey bile ilham verebilir.

3) Karakterlerinizi nasıl oluşturursunuz?

Karakterlerimi yazarken şekillendiriyorum açıkçası. Aklımda öncelikle bir konu beliriyor. Peşinden konunun gidişatı olarak iskeletini tamamlıyorum kısa kısa. Sonrasında yazmaya giriyorum ve ana karakterle başlıyorum. Zaten karakter olaya göre kendiliğinden şekilleniyor ancak kendimden ve çevremdeki insanlardan çok fazla özelliği de yüklüyorum elbette.

       4)Romanınızın ana teması nedir?

      Romanım fantastik/distopik kategoride.Dış dünyaya kapalı bir ada ülkesinde yaşayan ana         karakterimizin karşılaştığı fantastik olaylarla ve edindiği yeni arkadaşlarla sürekli devam eden bir gizemi çözmeye çalışmasını anlatıyor.

             5) Yazma sürecinizde kullandığınız teknikler nelerdir?

Yanlış hatırlamıyorsam kör yazma tekniği deniyor buna, öyle değilse bile ben böyle nitelendirsem daha mantıklı olur sanırım. Bu tekniği ya aklımda bir şey olmadığında direkt aklıma ne gelirse onu yazarak kullanıyorum ya da iskelet ve olayların gidişatı belliyken bölüm bölüm yazdığım kitabın bölümlerinden birini yazmaya başlayamıyorsam, aklımda bir şey canlanmıyorsa yapıyorum.

6)Yazma sürecinizde karşılaştığınız zorluklar nelerdir ve bunları nasıl aşarsınız?

Yazma sürecinde en çok belirli bir noktadan sonra konuyu devam ettirememek büyük bir sıkıntı yaratıyor. Bu da aslında konu gidişatında bir açığın olduğu ya da bağlanma noktasının iskelet hazırlanırken düşünülmediği, gözden kaçtığı anlamına geliyor ancak kitap yazmak bir çırpıda yapılan bir durum olmadığı için sürekli olarak tekrar okumalarla yeniden ve yeniden kurguyu değiştirmem geliştirmek gerekiyor. Bu da işin en zor kısmı bence çünkü bir noktadan sonra sırt ve göz ağrılarıyla birlikte baş ağrısı, uykusuzluk gibi problemlere de sebep olabiliyor. 

7) Okuyucularınıza iletmek istediğiniz özel bir mesaj var mı?

Yazdıklarıma değer verip karakterlerimi canlı tuttuğunuz için çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız. 

8)Bize kendinizden bahseder misiniz?

3 Mayıs 1999, İstanbul doğumluyum. Çocuk Gelişimi lisans bölümü mezunuyum ve işimi çok severek yapıyorum. Aynı zamanda kitap yazıyorum. Birden fazla hobiyle uğraşmak için kendime vakit ayırmaya çalışıyorum, bunlara ek olarak bir şey öğrenmeye istekli ve çalışkan bir öğrenci olduğumu söyleyebilirim sanırım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...