GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

28 Mayıs 2024 Salı

YAZAR EMEL BAYKARA

1.      Kitap yazmaya nasıl başladınız?

 

Kitap yazmaya önce okuyarak başladım. Daha küçük yaşlarda Cin Ali dahil bir çok kitabı okudum. Ortaokulda öğretmenimiz Türkçe dersinde hikâye yazmamızı istemişti. Ne yazacağımı düşünürken başımı dışarı doğru çevirdim. Ortaköy’de sahilde olan okulumuzun denizi gören penceresinden baktım ve balıkçıları gördüm. İlk öykümü o zaman yazdım. Balıkçıların geçim sıkıntısını anlattım. Daha sonra yazmaya devam ettim. Günlük tutmam da sanıyorum beni olumlu anlamda etkiledi. Kitap yazmaya başlamam yeni değildi. Her sene yazdığım dosyanın tarihi değişiyordu tabi yazdıklarım da aynı zamanda. Bir de kitabı tamamen bitiremiyordum. Özel sektörden ayrılınca zaman ayıramadığım ve cesaret edemediğim kitabı artık çıkarmalıyım dedim. Ve öylece yazmaya başladım.

 

2.       Yazarken tıkandığınız noktalarda kendinizi nasıl motive ediyorsunuz?

 

Yazarken tıkandığım zaman kendime müsaade ediyorum. Duruyorum. Şartları zorlamıyorum. Zihnimin uygun zamanda tekrar yazmaya başlayacağını biliyorum. Ancak kendimi motive edecek bir takım çalışmalar da yapıyorum.  Gözlemleme, okuma, izleme bu alanlara daha çok kayıyorum. Bazı teknikleri kullanarak yaratıcılık özelliklerimi tekrar ortaya çıkarıyorum. Bu dinlenme hali, parça parça aklıma gelenleri kağıda yazmaya başlıyorum. Sonra ufaktan yazmaya başlayınca gerisi geliyor. Bir de sanırım müzik dinlemek bana çok iyi geliyor. Enerjim yükseliyor, heyecanla bilgisayar başına oturup yazmaya başlıyorum. İlk kitabı hazırlarken, hemen tarihler belirlemiştim hem başlama hem de bitirmek adına… Defterimin en başına yazı yazmakla ilgili olumlamalar ekledim. Bu olumlamaların durağan dönemlerimde beni tekrar harekete geçirdiğini söyleyebilirim. Kitabımın bitip insanlara ulaştığına dair hayalimi de defterime not ettiğim için yine bu hayalimi düşünmek yola devam etmemi sağlayan önemli faktör oldu.

Kısaca özetlemem gerekirse; hedef koymam, hayal etmem ve olumlamaları kullanmam bununla birlikte şartları zorlamam da önemli bir nokta benim için. Yazamadığımda haznenin tekrar dolmasını beklemek benim için oldukça etkili oluyor.

 

3.      Kitabınızı ilk elinize aldığınızda neler hissetmiştiniz?

 

Bir kere kitabın bana ulaşmasını dört gözle bekledim. Kitabım elime geçtiğinde ağladım. Evet, neredeyse her sene dosyamı bir ileri tarihe atarak onu imkansız hale getirmiştim. Fakat adı gibi hayallerimi bırakmamıştım ve işte ellerimdeydi. İlk çocuğunu kucağına almak gibi bir duyguydu. Kendimle gurur duyuyordum. Çok mutluydum. Tarifsiz bir duyguydu. Yoğun duygular yaşadım. Allah’ım sana şükürler olsun dedim.  Pek çok kez kitabımı hayal etmiştim. Kapağı nasıl olur, adı ne olur, hangi yayınevinden olur? Elimde tuttuğum anları kaç kez düşlemişimdir. Bu hayal en büyük motivasyon kaynağımdı. O yüzden yılların bir birikimi ile imkânsız olmaktan gerçeğe döndü. Benimle birlikte annem ve çok yakın arkadaşım da ağladı.

 

4.      Kitabınızın ana teması nedir?

Enerjiyi doğru yönetmeyi öğrenmek. Yaşam enerjiden oluşur. Düşüncelerimiz enerjimize şekil veriyor. Enerjimiz düşüncelerimizi değiştiriyor. Nereye odaklanırsak orası büyüyor, gelişiyor. Enerjimiz çevremizi, ilişkilerimizi ve hatta iş hayatımızı etkiliyor. Birçok insan kendini şanssız ya da başarısız bulduğu için istediği hayatı yaşamıyor. Kurban psikolojisi içerisinde kısır döngüde kalarak mutsuz yaşantısına devam ediyor.  Bu kitabı yazmamdaki en önemli nedenim; okuyucunun kendi hayatını ve enerjisini eline almasıdır. Kurban psikolojisinden çıkarak, hayal ettiklerine ulaşmanın yollarını anlatıyorum.

Yaşam koçlarının bazı zamanlar başvurduğu, yaşam çarkı tekniği üzerinden giderek, birçok konun çakralarla ne kadar örtüştüğünü kitapta farklı bir bakış açısı ile vermeye çalıştım. Bakış açılarını genişletmek, yaşanılan aksaklık ve tıkanıklık olan bölümleri iyileştirmek için atılacak adımların neler olabileceğinin üzerinde durdum.

 

 

5.      Yazma sürecinizde kullandığınız teknikler  nelerdir?

 

Yazma sürecinde kullandığım teknikler; Bir kelime seçerim o kelime üzerinden diğer çağrışan kelimeleri yazarım ve mutlaka bu kelimeler bana cümleler kurdurur. Bununla birlikte zihin haritalarını kullanırım. Benzer şekilde çağrışım sistemini kullanarak yapılan özel bir çalışmadır. Zihin haritaları ile kitabımın ana taslağını çıkarırım. Şematik olarak konu başlıkları, ana başlıklar vs hepsi ortaya çıkar. Kağıt- kalem mutlaka kullanırım. Kalemlerim ve kağıtlarımın renkli ve canlı olmasına dikkat ederim. Notlar alırım.

 

6.      Yazma sürecinizde karşılaştığınız zorluklar nelerdir ve bunları nasıl aşarsınız?

Yazma sürecinde çok fazla zorlanmıyorum ancak bazen yazarken bir yerde tıkandığım oluyor. Bunu aşmak için de enerjisel çalışmalar yaparım, turuncu renge odaklanırım, renkli kağıtlar ve kalemler kullanırım, büyük bir kağıda zihin haritası yaparım ya da çağrışım yöntemini kullanırım. Meditasyon, müzik gibi yöntemlerle yaratıcılığı tetikleyecek çalışmalar yaparım. Çok fazla sosyalleşmekte yazma sürecini geciktirebiliyor tam tersi sosyalleşme yapmamakta bir süre sonra mutsuz edebiliyor. Yazmayı etkileyen süreçlerde disiplinli olmak önemlidir. Disiplinli ancak dengeli bir ruh halinin de önemine inanıyorum.

 

 

7.      Okuyuculara iletmek istediğiniz özel bir mesaj var mı?

Evet, tabi bir mesajım olacak. Kitabım bir enerji ile yazıldı. Bizler de kendimize yakın ve uyumlu bulduğumuz kitaplara çekiliriz. Umarım benim kitabımda okuyucusuna doğru çekilir. Ya da okuyucusu kitaba doğru çekilir. Enerjiyi doğru kullanarak hayallerimize kavuşmak mümkün olduğunu hatırlatmak isterim. Hayallerinizi bırakmayın. Hayallerinizin peşinden gidin. Kitapta bazı örnek enerjisel çalışmalar da var. Fayda vermesi ve pozitif katkı sağlaması niyetiyle yazdım. İnşallah amacıma ulaşırım.

 

8.      Bize kendinizden bahseder misiniz?

76 doğumluyum. İstanbul’da doğdum ve  bu şehirde yaşıyorum. İşletme okudum. İşletmeyi sevdim ve alanda uzmanlık almak için yüksek lisansımı da tamamladım. 14 Yıl Otomotiv Sektöründe müşteri ilişkileri- halkla ilişkiler yetkilisi olarak çalıştım. Sektörden ayrılmadan önce Yaşam Koçluğu ve Spiritüel alanda eğitimler aldım. En önemli eğitimlerim : Nlp, Eft, Bioenerji, Kozmik enerji, Numeroloji, Enerji Davranış Uzmanlığı, Pozitif Yaşam Koçu eğitimleridir. Kişisel gelişim alanını çok sevdiğim için uzun yıllar pek çok alanda eğitimler aldım. Hepsi birbirinden kıymetli ve değerlidir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...