GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

19 Ocak 2024 Cuma

YAZAR GİZEM CERİT

1)Kitap yazmaya ne zaman başladınız?

Hayatımda dönüm noktası denebilecek bir acı olayla başladım kitap yazmaya. İlk kitabım 'Alaz' da bu
acım çok fazla hissediliyor. Olay örgüsünü kurabilme yetenğimi ise on iki yaşımda günlük yazmaya
başladığımda keşfettim. Önce kısa öykülerle başladım yazma serüvenime. Daha sonra roman haline
getirdiğim Alaz ve Konak kitaplarımla okuyuculara ulaştım.

2)İlham kaynaklarınız nelerdir?

İlham kaynaklarım genel olarak çevremdeki insanlar ve kendi hayatımdan kesitler oldu. Yaşadığım
olaylardan, tanıştığım insanlardan , karşı karşıya kaldığım tesadüflerden ve ailemin kadınlarından
dinlediğim ilginç aile hikayelerimizden etkilendim. Çok iyi bir gözlemci olmanın yanı sıra iyi bir
dinleyiciyimdir. Başıma gelen hiç bir yaşantıyı es geçmem. Hemen hemen hepsi bende derin bir iz
bırakır. O izleri takip ederek yazacaklarımı tasarlarım. Ve bunları yaşarken özellikle hissettiğim duyguları
da hesaba katarak eserlerimi ortaya çıkarıyorum.

3)Karakterlerinizi nasıl oluşturusunuz?

Karakterlerimi oluştururken yaptığım en önemli şey onlar hayatımdalarmış gibi yaşıyorum.
Uyandığımda baş karakterime 'Günaydın' diyorum mesela. Yemek yerken karakterlerimle aynı sofrayı
paylaşıyorum. Acılarını ve sevinçlerini kalbimin en derinlerinde hissediyorum .Öyle zamanlar oluyor ki
satırlarımı gözyaşları içinde yazıyorum. Karakterlerimi oluştururken dikkat ettiğim bir konuda kendini
gerçekleştirme. Onların ilgi alanlarına kulak vererek karakterime uygun bir hayat tarzı çiziyorum. İş ve
özel hayatlarında başarıyı ve mutluluğu yakalamış karakterler olmasına özen gözteriyorum.

4)Kitabınızın ana teması nedir?

Geleceğe yön veren güçlü kadınların hikayesi. Kitabımdaki kadınlarım şartları kötü olan hayatlarını,
evliliklerini ve ebeveyn çocuk arası ilişkilerini kendi buldukları yöntemleriyle çözüyorlar. Sonsuz mutluluk
var mıdır ? sorusunun cevabını aryan karakterim çıktığı yolda asıl mutluluğun kendi içinde ve aile
geçmişinde olduğunu fark ederek şimdiki hayatını düzenliyor. bu şekilde gücünü keşfederek isyan ederek
başladığı yolculuğunu huzur durağında sonlandırıyor.

5)Yazma sürecinizde kullandığınız teknikler nelerdir?

Bilinç akışı tekniğini çok fazla kullandım. Karakterim kendi içerisinde hesaplaşmalar yaşayarak iç
diyalog oluşturdu. Vaka zamanı ve anlatma zamanı tekniğinden faydalanarak geçmiş ve gelecek arası
bağlantı kurarak bir kurgu olusturdum. Zaman zaman geçmiş olaylardan anlatma zamanına gelerek iki
yaşam arasında bir kıyaslama yaptım.

6)Yazma sürecinizde karşılaştığınız zorluklar nelerdir?

 Yazma sürecinde karşılaştığım bir zorluk yok diyebilirim. Kendimi yazarak İfade eden biriyim. Çok
üzüldüğüm, sevindiğim ya da şaşırdığım da yazarak duygularımı daha yoğun yaşıyorum.

7)Okuyucularınıza iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

 Biz sürekli çok okuyun diyerek büyütüyoruz çocuklarımızı. Oysa yazmayı arka plana atıyoruz. Aslında
yazmakta okumak gibi tekrarlandıkça gelişebilen bir yetenek. Bunu her zaman göz ardı ediyoruz. Lütfen
daha çok yazalım. Hem okuyalım hem de yazalım. Duygularımızı yazarak ifade etmek gibisi var mı ?
Kitabımda da dediğim gibi ' Bana hikayeyi baştan sona anlat deselerdi konuşamazdım ama yazabilirdim.
Bir kağıt bir kalem yeterliydi. Çünkü çok iyi bir dinleyiciydim.

8)Bize kendinizden bahseder misiniz?

On yıldır üç şehir ve beş okul değiştirmiş bir öğretmenim. Yüzlerce çocukla tanıştım ve onların
hayatına dokunma fırsatım oldu mesleğim sayesinde. Çocukların bana kattığı çok fazla davranış oldu bu
süreçte. En belirgini ise hangi duyguyu yaşıyorsam ona göre şeffaf bir şekilde yansıtmalıyım bunu
davranışlarıma. Biz yetişkinler çoğu zaman duygularımızı bastırıp farklı davranmak zorunda kalıyoruz.
Çocuklar bizler gibi değil bu konuda. Ne yaşıyorlarsa onu aktarıyorlar. Bende artık onlar sayesinde bu
şekildeyim .Yüzüme bir maske takıp dolaşmaktansa gerçek duygularımı yaşamayı tercih ediyorum. Bunu
bana tekrar öğrettikleri için öğrencilerime teşekkür ediyorum.
Çocuklarımıza maddi mirastan çok manevi miras bırakmanın önemine inananlardanım. Aşkla ve sevgiyle
kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...