GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

16 Şubat 2024 Cuma

ŞAİR SEÇİL ÖZTÜRK

1)Şiir kitabı yazmaya nasıl başladınız?

 Orta okul yıllarından beri her daim birşeyler yazdım. Lise yıllarında kazandığım il ve ilçe birincilikleri kalkıştığım yolda destekleyici en büyük unsur oldu.Cesaretlendirdi.Zaman, güçlü ve zayıf yönlerimi fark ettirdi. ilhamın bol olduğu yıllara uzunca bir dönem ara verdikten sonra son bir yıldır kelimelerime yeniden bahar geldi. Bilgi ve birikimlerimi derlemek için kollarımı sıvadım. İlham bu kez somut bir başarı istiyordu, belli ki hislerim başka frekanslara tercüman olacaktı, kıramadım.Aynı zamanda iyi bir okur olmamın verdiği feyzle bu kez, kendi duygularımı okurların beğenise sunmak istedim.

2)İlham kaynağınız nelerdir?

 Aristotoles'in Poetika kitabında da bahsettiği gibi 'İyi bir şiir, insanı taklit etmekle olur.' nitekim beni de tetikleyen  insan ilişkileri oldu. Duygu seli dediğimiz şeyin içerisinde her renk var ve bir kez fark ettiğiniz de içinizden biri dürtülerinizi harekete geçiriyor ve yazmaktan başka çare bırakmıyor.Bana göre ilham içimdeki susturamadığım bu ses.


3)Şiirlerinizde olguları nasıl oluşturuyorsunuz?

Şiir de karakterden ziyade bir olgu ve ölçü içerisinde, var olan ya da hayali varedilen kişi ve kişiler bana göre vitrine koyulan cansız mankenden farksız. İlhamın en son getirdiği ne varsa karaktere giydiriyorsunuz. Yani benim metodum hikaye ve romandaki gibi  değil de , anlam arayışında ki kelimelere vücut bularak oluşuyor.

4)Hangi tarzda şiirler kaleme alıyorsunuz?

Bir şiir kitabı olduğu için kitaptaki ortak paydadan bahsedeyim size; lirik bir dil kullandığım kitabın konusu kainatın mayası. Yani 'Aşk'
Özleten, bekleten, koşulsuz sevdiren, acı çektiren, vazgeçiren, fark ettiren aşk. Eklemek istediğim diğer bir husus ise tekamül yolunda size tüm bu değersel öğretileri kazandıran beşeri aşkın arkasındaki ilahi boyut. kitaptan bir benti emsal göstermek isterim. 
_ 'Leyla sanırsın Mevladır O.'
 

5)Yazma sürecinizde teknikleriniz nelerdir?

Usta şaiirlerimizin en beğenilen şiirlerinin beraberinde getirdiği yola çıkma istediği, özgürlüğün yaratıcılığı geliştirdiği düşüncesinden doğan serbest nazım şekli,
sevdiğim şeyleri sevdiğime benzeterek harmanlama çabası, halk edebiyatıyla ve bozkır türkülüleriyle büyüyen bir nesle dahil olduğum için her şiirimde olmasa da  tabiki de kafiye ve uyak düzeni.

6)Yazma sürecinde karşılaştığınız zorluklar neler?Bunu nasıl aşıyorsunuz?

Fiziki faktör yazıma engel teşkil edebilir mi? Tabiki hayır. Şairin hep kalemi alır teşekkürü bunu yürekle değiştirmek istiyorum. Yazıya dökmediğimiz anlarda bile içimizde o şiiri çoktan yazıp ezberlemiş oluyoruz. Biraz genel konuştum ama tekile indirgersek bana zaten ilham gelmişse engel sadece bu ateşe rüzgar olabilir. Yok ilham gelmemişse en güzel manzarada en uygun ortamda bile  sadece seyirci olursunuz.

7)Okuyuculara iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İçinizde tarifi olmayan, henüz doğmamış ve kelimelere dökülememiş, gün yüzü görmemiş hisleriniz varsa okumanızı tavsiye ederim. Eminim kendinizden bir parça bulacaksınız ve  ortak bir duyguda buluşacağız.Hislerinize tercüman olmak isterim. Bu anlamda ruhuna dokunduğum her bir okuyucunun desteği ve giderek büyüyen bir aile bağı oluşturmak tek dileğim.

8)Bize kendinizden bahsedebilir misiniz?

Hayatı tüm negatiflerine ragmen pozitifte yaşamayı tercih eden biriyim. Süre gelen bir anlam arayışı yolcusuyum. En iyi dostlarım kitaplarım günün sonunda onların beni evde beklediği düşüncesi, beni hiç bırakıp gitmeyecek sevgili hazzı yaşatıyor. Olmuş olanla olacak olan için isyan benlik bir duygu değil, şükür ve minnet dilime yerleşen en güzel kelimelerim.Hayatıma giren ve gidene aynı sevgi ile kucak açıp, uğurlaya bilirim. Kuantum alan ve tasavvuf hayatı çözümlerken kullandığım filtreleme yöntemim. Öfkemi dönüştürmeyi öğrendiğimden beri sanat hayat damarlarımdan biri oldu. Resim ve el sanatlarını buna en güzel örneğim.Bakir yerleri keşfetmek gibi fani isteklerim var.
En büyük özelliğim ise maneviyattan beslenip verici olmak.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...