GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

13 Mayıs 2024 Pazartesi

ŞAİR BURCU KÜMÜŞ

1. Kitap yazmaya nasıl başladınız?

Yazmaya olan meyilim, hislerimi ve duygularımı cümlelere dökme arzum;
günden güne daha çok belirginleşiyor, kuvvetleniyordu. Elimde bir kalem bir
defter kendimi yazarken buluyordum. Yaşamımda yıllar içerisinde bu yönüm
gittikçe daha ağır basıyor, kalbimin bana bir işaret verdiğini hissediyordum.
Yazmaktan büyük bir huzur duyuyor; sözcükler cümlelere, en derin
duygularımla süslediğim cümleler ahenkle birleşip şiirlerime dönüşüyordu.
Şiirlerim çoğalarak hayatımda yerlerini almaya ve bana mutluluk katmaya
devam ediyorlardı.
Onlar, vazgeçilmezlerim tek bir yönü gösteriyorlardı, kitabımı.

2. İlham kaynaklarınız nelerdir?

Evet şiir yazarken birçok şey, size ilham olması için sebep olabilir.
Aslında en çok duymak ve hissetmek diyebilirim. O anda size neyin ilham
vereceğini bilemezsiniz.
Bir yaprağın rüzgarda çıkardığı ses, yağmurun camınızdan damla damla
süzülmesi, bir koku, büyük bir sevgi, bir acı, bir kalp kırıklığı, bir insan ve daha
birçok şey. Ama en önemli olan kalbinizde yoğun bir duygu hissettiğiniz bir an
yaşamanız. Sizi siz yapan şiirlerinize bir yenisini eklerken ilham kaynağınızın
ne olacağını bilemezsiniz. O ansızın gelir ve sözcükler kapınızı çalar.

3. Kitabınızı ilk elinize aldığınızda ne hissettiniz?

Gidilecek olan uzun bir yolun başlangıcında ilk gözağrımın, ilk kitabımın
heyecanı. Azimle yürüyerek başarmanın o güzel duygusu.
4. Kitabınızın ana teması nedir?
Birinci kitabımın ana teması birkaç başlıkta sınırlayacak olursak sevgi, aşk,
mücadele ve kendine inanmak üzerinedir. Ancak farklı temalarda şiirlerde
bulunmakta.

5. Şiir yazarken hangi teknikleri kullanıyorsunuz?

Şiir yazarken benim için duygular ne kadar önemli ise hisleri veya anlatılmak
isteneni uygun sözcüklerle kağıda dökmekte bir o kadar önemli.
Ve şiirde dengeyi kurabilmek. Kelimeleri özenle seçmek, şiir içinde ustaca
serpiştirebilmek. Şiir içinde hoş bir kafiye yakalanmalı, gereksiz kelime
ve tekrarlamalardan kaçınmalı. Ve şiir kağıttan okuyucunun yüreğine akmalı.

6.Yazma sürecinde karşılaştığınız zorluklar nelerdir? Ve bunları nasıl aşarsınız?

Bazen hayat çok hızlı ve koşturmacalı aktığında, ruhumuz yorulduğunda kalem
kağıt ile buluşmakta biraz zorlanabiliyor. Hayat biraz yavaşladığında aklımız ve
kalbimiz daha iyi gözlemciler oluyor. İşte o zaman kalp hissetmeye, sözcükler
hayat bulmaya başlıyor. Bazen duygularımızda tıkanıklık hissettiğimizde biraz
zaman tanımak en güzeli.

7. Okuyucularınıza iletmek istediğiniz özel bir mesaj var mı?

Avuçlarına Bir Kalp Bıraktım kendine sonsuz inananların, vazgeçmeyenlerin ve
hayallerinin peşinden gidenlerin kitabıdır.
Değerli okuyucularıma vermek istediğim özel mesaj şudur.
Başkalarının sana inanmasını bekleme! En çok sen kendine
inan. Tut benliğinin elinden hiç bırakmadan ve kalbinde sakladığın
o güzel dileklerine sahip çık.

8.Bize kendinizden bahseder misiniz?

1982 İstanbul doğumluyum. Trakya Üniversitesi (Ön lisans) kimya ve
Süleyman Demirel Üniversitesi (Lisans) kimya bölümü mezunuyum.
Özel eğitim alanında eğitim aldım ve yakın bir tarihte özel eğitim öğretmenliği
alanında çalışmalar yapmayı düşünüyorum.
Öğrenim hayatım kimya üzerine devam etmiş olsa da ben kendimi sanatsal
alanlara daha yakın hissediyorum. Çok eski yıllarda duyduğum konservatuvara
gitme isteği yıllar ilerledikçe kendini daha yoğun hatırlatıyor.
Şarkı söylemeyi çok seviyorum ve şan dersi almaktayım. Yazmak ve müzik
genel olarak hayatımın çok önemli bir parçası ve benim için büyük mutluluk
kaynakları. Kendim olabildiğim, benliğimi en yakından yakalayabildiğim
alanlar.
Avuçlarına Bir Kalp Bıraktım isimli şiir kitabımı şiirseverlerle buluştururken,
bir yandan da ikinci şiir kitabımı yazmaktayım.
Yazmak dünyaya iyilik getirir düşüncesindeyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...