GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

26 Aralık 2019 Perşembe

İTİRAF EDİYORUM DOKTOR KİTABIM HAKKINDA RÖPORTAJ


İTİRAF EDİYORUM DOKTOR
Mücahid KARAÇINAR



İtiraf Ediyorum Doktor isimli kitabımı anlatacak olursak;
"Büyük itiraflarımız var kendi içimizde
Gün yüzüne çıkarmaya hazır mıyız" sloganıyla çıktığımız bu kutlu yolda;
"Reşit bir zamanın kılıfında sırlanıyor nameler
Gözler ulu orta karanlıkları kovalıyor yokluğunda
Bilirim gitmenin vakti değil yaş kemale ermişken
Bahara el veren çınarın yaprağında ufalanıyorum"
diyerekten ifade ettiğimiz dizeler sonbahara münhasır dökülen yaprakların bir nişanesi olduğu gibi asıl ismindende anlaşılacağı üzerine içimizde derpleşen duygulara bir çağrı niteliği taşıyor.
İçimize attığımız her duygu bizi olur olmadık bir hastalığın içerisine sürüklediği mağlum...
Bu yüzdendir ki en büyük acıların bir dayanağı olan göz yaşı bizi insan içerisinde güçsüz gösterdiği gibi bizim durumu kabullenip rahatlamamızı da sağlıyor.Dizelerimde belirttiğim üzere;
"Ağlamak anlatabilmektir bazen
Parmaklarının göz kenarlarında kurduğu bentte
Yıkıp geçebilmektir gözlerinle ellerinden
Yerlere rahmet gibi inen güllelerinle" ifadeleri bunu açık bir şekilde itiraf ediyor.
Bir şehri kaldırmaya bir insan yeter.Bir kağıtı kalemle lekelemeye, kömür tozuyla... Bir şehirde iken bir şehirden eden insan, içimizdeki kırıntılara aman vermeden en pervasızca zamanı kollar ve işte o zaman şekiller ve şehirler bir renge bürünür...Biz itiraflarımızdan çekinmedik dizelerimizde;
"Bu şehir boyar gözlerimi
Bu sokak lambaları dağ yamaçları
Kararan günlerin aydınlığı olur kalemim
Yıkayıp yaprakları çarşaf gibi camlara serdiğim
Açık pencerelerden gelen serinliğim
Sessizliğim olur bir nevi" diyerekten itiraf ettiğimiz ifadeler.Herşeyin bir insanla başladığının da bir nevi kanıtı...
Hepimiz yaşamın verdiği zorluklardan bir müddet arınmak için inzivaya çekiliriz.Kimi zaman bir deniz ortası diyerek ifadelerimizde;
"İnzivadayım
Bir deniz ortasında
Vapurların sirenleriyle irkiliyorum
Ve dikiliyorum geçmişin bir kenarına
Yanacak bir geçmişim yok yakacakta geleceğim diyorum
İnzivadayım
Ve hep Allah'a şükrediyorum" diyerekten en büyük itirafımızı etmişizdir kimi zaman...
Küçük yaşta kız çocuklarının evlendirilmesi ve okullardan mahrum bırakılması son zamanlarda kadınlara yapılan şiddet ve zulme bir itiraf olarak yer alan dizeler itiraf etmeliyim ki yürekleri burkan bu insanlık dramını ifadelerimde de belirttiğim üzere;
"Sen küçüğüm hiç düştün mü
Bir babanın elinden
Bir annenin gözünden
Sokak sokak dolanıp üşüttün mü
Bir şefkat tokatına muzdarip kaldımı yanakların
Yanık bir yağmurda rahatlayıp
Tanındık bir bankta uyuttun mu
Umutları yarınları ve yakınları" diyerekten itiraf ettiğimiz dizeler kız çocuklarınında okunmasına bir nişane kadınlara yapılan şiddete hayır niteliğinde bir nevi ses ve itirafımızdır.
Farkındalık ve farklılığın bir ince çizgisidir, görmek...Örnek vermek gerekirse; tohum, sadece aralarından bir tanesi...Görmek aslında imani mertebede açılan bir anahtar.Bakmaktan çok görmeyi ifadelerimde şöyle bir kapı araladım ki,
"Gözler ki dalgalı dalların üstünde
Gözler ki masumiyetin en büyük aynası
Yetmiş bir tohum koparıldıysa dalında
Hakkın beşere büyük bir meyvesi "diyerekten artık hepimizi görmeye görülmeye çağırıyorum.
Doğduğumuz günden bu yana hepimiz uykususuz. ifadelerimde de itiraf ettiğim üzere;
"Uykususuz!
Dünü unutup,
Yarına umutlanamayacak kadar"
Duygular içimizde sırlanan bir parça, bunun en büyük delili ise geçmişimiz.Vatan toprağına kalbini dayamış her insanın bir itirafıdır bu dizeler;
"Bir şan ile süzülse bayrağımın kızıl yüzü
Ak ile dizilmiş ayı yıldızı
İçimizdeki vatan duygusu
Sönmeyecek olan bir köz içinde"diyerekten ifade ediyor.
Ömür hayatımızın en büyük gerekçesi, yaşadığımız her anın kıymetini bilmemiz gerek ama velakin ifadelerimde de belittiğim üzere;
"Kırk yararak kımıldayan bu zaman
Yetişilmeyen bir atlı
Kaygıda yüreğim secdeler uzak düşüyor artık
Artık bir ömürden yiyormuş gibi
Yaşıyorum kimi zaman"diyerek hepimizin içinde bulunduğumuz bu durumu itiraf ediyorum.
Hastalığın aman vermediği bir zamandır içimize attığımız duygular. En olur olmadık yerde yakalar bizi...

 Bu kez kitabımın ismiyle başlamak istiyorum.
İtiraf ediyorum doktor!!
"İri ufak kumları üzerime yorgan diye sermişler
Denginde çalınmış umutların hayatın orta yerinde
Kulağıma fısıldamış yılanlar böcekler
Ayrılığın merasimini
Çekilmişse kızıllığım tenimden
O deniz mavisi gözlerim karışmışsa gök yüzüne
Ruhumu beyaz çarşaflara bürüyüp
Koca bir karanlığın içinde
Dar bir tabuta hapsetmişler
Kim kıyabilir ki sevdiğine
Vicdana törpü vurulmamış yürekleriz
İncindik hep gidenler içinde
Şimdiyse ebede giden biziz
Bir kanserin sebebiyle" diyerekten itiraf ediyorum.
Hepimiz içimizde derpleşen sırlara bir kapı aralayalım.Hayatın verdiği stresten uzak kalınacak bir yer.
Kendimden bahsedecek olursak;
Özgeçmiş;

Mücahid KARAÇINAR
12 Eylül 1994 yılında Sivas'ta dünyaya geldim.İlkokulu Durdulu İlköğretim Okulu'nda Liseyi Anadolu Halil Rıfat Paşa Lisesinde bitirdim.Üniversiteyi ise Sivastan ayrı olarak Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisat Bölümünü okudum.Lise ve Üniversite yıllarında; Kafkaokur,Harf.Buruciye dergilerinde şiirlerim ve yazılarım yer aldı.Bir Şehir Arzulardım ve İtiraf Ediyorum Doktor Kitabının yazarıyım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...