GENEL DUYURU

**HOŞGELDİNİZ** BUGÜN SİZLERLE  YAZAR ... İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJ İLE KARŞINIZDAYIZ. . *** *** *** NOT: RÖPORTAJ YAPTIRMAK İSTEYENLER MAİL ADRESİMİZDEN İLETİŞİME GEÇEBİLİRLER. *** TAKİPTE KALIN...

KİTABA DAİR YAYIN AKIŞI

**HOŞGELDİNİZ** Kültür ,sanat ve edebiyat konularını içerisine alan geniş çaplı bir vizyon kanalı olan cahit TV sen iyi bir insansın ve her bilginin en sağlıklısına layıksın diyerek ten faydalı bilgiler vererek size yararlı olmaya çalışacak. . *** *** *** *** KANALIMIZA ABONE OLMAYI UNUTMAYIN...

29 Mart 2024 Cuma

YAZAR YAĞMUR ERTEKİN

1.Kitap yazmaya nasıl başladınız?

 Haberlerde Iraklı bir Türkmen kızın tecavüze uğradığını ve ailesi tarafından reddedildiğini okudum. Ailesinin terk ettiği bu kızcağız tanımadığı bir adama güvenmişti ve bu adam da onu kadın satıcılarına pazarlamıştı. Bu haberden çok etkilendim ve bu konuyu araştırmaya karar verdim. Kitabı yazmadan önce mülteci ve kadına şiddet durumundan bahseden kitapları inceledim ve elliye yakın mülteci ve göçmen ile görüştüm. Kitapta Irak, İran, Rusya ve Afganistan’dan Türkiye’ye göç etmek zorunda kalmış insanların hikayeleri bulunmaktadır. Kitapta özellikle kültürlerin bir araya gelmesini sağlamaya çalıştım. Mesela Afgan ile İranlıyı Türkiye’ye geliş yolunda kesiştirdim. Yazmaya hep ilgim vardı, beni derinden etkileyen bu konu kitap yazmak için harekete geçmemi sağladı.

2. İlham Kaynaklarınız nelerdir?

O  an, o sürede meselem hangi konuysa o ilham kaynağım oluyor. İnşaat mühendisiyim ve İş güvenliği üzerine çalışıyorum. Bu yüzden iş kazaları başlıca ilgilendiğim konulardan biri. Kaza Geliyorum Der kitabım da bu sayede oluştu. Bu kitap şu ana kadar gözden kaçırdığımız küçük ve basit bir tedbirle kazalardan, çevremizdeki tehlikelerden nasıl korunacağımızı, kaçınacağımızı okuyucusuna sunuyor. Özellikle çocuklar ve gençler bu kitabı okursa iş güvenliği bilincini kazanılabilir. Çünkü iş güvenliği kavramı da bir kültürdür ve kültür küçüklükten itibaren kazanılır. Maalesef iş güvenliği için yapılan masraf insanlara külfet geliyor. Halbuki bir iş kazası olduğunda can veya sağlık kaybının dışında, ortaya çok yüksek miktarlarda maddi sorumluluklar çıkmaktadır. Önlemek ödemekten daha ucuz ve insanidir.

3. Kitabınızı elinize aldığınızda neler hissetmiştiniz?

Verdiğiniz emeklerin somut bir karşılığı olması insanı mutlu ediyor. Kitaplara sinen matbaa kokusu da insana mis gibi geliyor. Ben kendim kitap okurken de e kitap okumayı tercih etmiyorum. O kitabı elime alacağım, dokusunu hissedeceğim. Hem bizzat kitap olunca bence okuyan kişi kitaba daha çok konsantre oluyor.

Kitap basımı konusunda araştırmalara başladığınızda, en az kitap yazmak kadar zor bir süreçle karşı karşıya olacağınızı bilmelisiniz. İlk olarak aklınıza telifli yayıncılık yapan yayınevleri gelecektir. Kitabınızı mail yoluyla bu yayınevlerine ileteceksiniz. Ancak size yapılacak dönüşlerde minimum 6 aylık değerlendirme süresinden söz edilecek, kitabınızın kabul edilip edilmeyeceğinin de garantisi verilmeyecektir. Bu durum yazarlarda ilk etapta şok etkisi uyandırabilir, ‘kitabım basılmaya değer görülmedi' diye düşünüp hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Hatta yaşayacağınız tecrübelere göre yazmaktan vazgeçebilecek noktaya da gelebilirsiniz.

Fakat umutsuzluğa gerek yok. Olabilecek tüm kanalları denemenizde hiçbir beis yoktur. Suratınıza kapanan kapıları umursamamalı ve verdiğiniz emekleri unutmadan girişimlerinizi sürdürmelisiniz. Yazar adaylarının şunu bilmesini isterim. Telifli yayıncılık yapan yayınevleri, yazarın geçmişte yazmış olduğu eserlere ve satış rakamlarına bakarak değerlendirme yapar. Henüz ilk eserini kaleme alan yazarlar, bu noktada dezavantajlı durumdadır. Bu aşamada, kişisel destekli yayıncılık seçeneğini deneyebilirsiniz.

4. Kitabınızın ana teması nedir?

Ötekileri Görmek’ ve ‘Kaza Geliyorum Der’ adında iki eserim bulunuyor. Manevi değeri yüksek kitaplar. ‘’Ötekileri Görmek’’ kadına şiddet ve mülteci konusu üzerinde dururken ‘’Kaza Geliyorum Der’’ de iş kazaları ile ilgili gerçeği yaşatarak gösteriyor. Bastırılacak romanım ‘’Salgının Kıyısında’’ affetmek gibi ulvi bir meseleye parmak basıyor. Ayrıca şu an başka projeler üzerinde çalışıyorum. Ötekileri Görmek gerçek hayattan yola çıkarak bir araya getirilen travmatik yaşam öykülerini – kadına şiddet ve mülteci meselelerini – konu alan bir kitap. Gerçeklerden esinlenilmiş olan ve sekiz öyküden oluşan bu kitap, acı dolu göçleri, şiddeti ve hüznü ihtiva ediyor. Kitabı yazdıktan sonra tekrar okuduğumda bu tür olayların yaşandığına akıl sır erdiremiyor insan diye düşündüm. “Ötekileri Görmek’’ kadın ve göç hikayeleri adlı kitabım 2020 yılında yayınlandı. Türkiye’ye göç etmek zorunda kalan kişilerle röportaj yaptıktan sonra hayat hikayelerini öyküleştirerek bu kitabı hazırladım, 8 tane hikâye mevcut. İçeriğinde Irak Türkmenleri, İranlılar, Ruslar ve Afganlar ile ilgili hikayeler var. Savaşlar 20. yüzyılda 20 milyonu aşkın insanın yaşamına mal oldu. Büyük güçler arasındaki hegemonya mücadelesi milyonlarca çocuğu yerinden ederken bitmeyen kronik savaşların stratejik coğrafyada yer almasına yol açtı. Savaşlarda, çatışmalarda, sınırlarda, evde, işte hızla küreselleşen kadına yönelik şiddetle akıllara yerleşen 21. yüzyıl dünyasında kadın ticaretine ve istismara maruz kalan kadınların sayısı yılda 700 bin ile 4 milyon arasında değişiyor. Avrupa ülkelerinin arka bahçelerinde seks kölesi kadın sayısının 120 bin ile 500 bin arasında olduğu tespit edildi. “Ötekileri Görmek” gerçek hayatlardan esinlenerek yazılmış bir kitap olduğu için dikkat çekti. Bence bu tarz eserler insanların hayata bakış açısının değişmesinde etkili oluyor.

Kaza Geliyorum Der’in ana teması iş kazaları. İş Sağlığı ve Güvenliği; hangi işi yaparsa yapsın bütün çalışanların fiziksel, zihinsel ve sosyal refahlarının mümkün olan en üst seviyeye çıkarılması ve burada tutulması, çalışma koşullarından kaynaklanabilecek sağlık ve güvenlik sorunlarının önlenmesi ve çalışanların fiziksel ve biyolojik kapasitelerine uygun işlerde çalıştırılması için multidisipliner olarak yürütülen çalışmalar bütünüdür. Kaza Geliyorum Der’i okuyan kişiler iş sağlığı ve güvenliği kültürünü yaygın hale getirmek için kitabın faydalı olacağını tarafıma bildirdi. Kitap sayesinde iş güvenliğine dair bilgiye erişim kolaylaştı ve kitaptaki yaşanan kazalar da okuyan kişilere örnek oldu.

5. Bize kendinizden bahseder misiniz?

12 Haziran 1987 tarihinde Adana’da dünyaya geldim. Asker kızı olduğum için ilkokul ve ortaokulu çeşitli Anadolu ilçelerinde tamamlayarak, lise öğrenimime Ankara Süleyman Demirel Anadolu Lisesinde devam ettim. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünü kazandım ve bu üniversiteden 2010 yılında mezun oldum. Aynı sene Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğünde uzman olarak görev yapmaya başladım. Görevime halen burada devam etmekteyim. Aynı zamanda @yagmur__ertekin Instagram hesabımdan hatırı sayılır birçok sanatçıyla “Kişiler ne işle uğraşıyor? Başarılarına nasıl ulaştı?” konuları hakkında canlı yayınlar gerçekleştirmekteyim. Örnekleyecek olursam; Kerem Görsev, Kıraç, Aydilge, Elif Karlı, Yönetmen Murat Şeker ve Eylem Kaftan var. Yazarlardan Irmak Zileli, Nermin Bezmen, Tiyatrocu Çiğdem Tunç, Belgesel Yönetmeni Nebil Özgentürk, Sunucu Seda Akgül, Zahide Yetiş, Uğur Önver, Doç. Dr. Yavuz Dizdar, Dağcı Nasuh Mahruki, Psikiyatrist İbrahim Bilgen, Ömür Gedik gibi isimlerle yaptıkları işler ve başarıları hakkında konuşuyoruz. Bunun haricinde ise 24 Şubatta “Yılın En İyi Çıkış Yapan Yazarı Ödülü”ne layık görülmenin gururunu yaşamaktayım.

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yapmış olduğunuz yorum için teşekkür ederiz...